۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کمبود نقدینگی مهمترین چالش بخش خصوصی
یک فعال اقتصادی خبرداد؛

کمبود نقدینگی مهمترین چالش بخش خصوصی

گرگان- سمزقندی، مدیرعامل گروه صنعتی توحید با بیان اینکه کمبود نقدینگی مهمترین چالش بخش خصوصی است، گفت: در چرخش مالی خود با مشکل نقدینگی مواجه هستیم زیرا پروسه تولید در شرایط فعلی هزینه بردار است.

سید علی سمزقندی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ما در گروه صنعتی توحید تولید کننده اتصالات ادوات کشاورزی هستیم و تمام شرکت های تولیدکننده ادوات کشاورزی به تولیدات شرکت ما نیاز مبرم دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی توحید اظهار کرد: اگر این اتصالات نباشد عملا تولید مختل می شود با اینحال اکثر کارخانجات تولید اتصالات و ادوات معمولا توجیه اقتصادی ندارند اما مجموعه ما یک خط تولیدی راه اندازی کرده این اتصالات را به صورت انبوه تولید می کند.

وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی تاثیر زیادی بر محصولات ما به صورت غیر مستقیم گذاشته، گفت: تاثیر این اتفاق بر روی مواد خام زیاد نبوده زیرا مواد خام معمولا صادراتی است.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که قیمت محصولات و مواد اولیه ما خوب است، افزود: تاثیر حذف ارز دولتی بیشتر بر روی ابزار آلات است و همین مهم باعث شده قیمت ابزار آلات ما افزایش پیدا کند که این یک نمونه از مشکلات است.

مدیرعامل گروه صنعت توحید از صادرات این قطعات به خارج از کشور خبر داد و گفت: صادرات محصولات ما به کشورهای افغانستان، ارمنستان، تاجیکستان و عراق است ولی در بعضی از شرایط این صادرات به صورت غیر مستقیم انجام می شود.

او از کمبود نیروی انسانی و نقدینگی به عنوان مشکلات این واحد تولیدی یاد کرد و گفت: دیگر مشکل ما با شرکت بیمه است زیرا هرچه تعداد بیمه شدگان افزایش یابد درصد بیشتری این دستگاه از بخش خصوصی دریافت می کند.

مدیرعامل گروه صنعتی توحید ادامه داد: این امر باعث شده تا کارخانه از پذیرش تعداد بیشتر افراد بیمه شده پرهیز کنند که در نهایت ضرر این مانع تراشی برای نیروی کارگری خواهد بود.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی و افزایش دلار باعث استقبال بیشتر مصرف کننگان از تولید داخلی شده، افزود: با این حال تولیدات داخل از کیفیت بالایی برخوردار نیستند اما در چند سال اخیر این انگیزه تولید با کیفیت به دلیل استقبال مصرف کننده در بخش خصوصی ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha