۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
حذف ارز دولتی باعث افزایش  قیمت ادوات کشاورزی شد
یک فعال اقتصادی:

حذف ارز دولتی باعث افزایش قیمت ادوات کشاورزی شد

گرگان-گودرزی مهر، مدیرعامل بازرگانی شرکت گودرزی مهر گفت: زمانیکه ارز دولتی نباشد تولید کننده ناچار به افزایش چندبرابری تعرفه فروش است ضمن اینکه تعرفه های گمرکی هم در قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است.

قاسمعلی گودرزی مهر در گفتگو با خبر نگار بازار اظهار کرد: این شرکت بازرگانی نمایندگی انحصاری محصولات هامبورگ نظیر، تسمه، بلبرینگر، گلگیر، گریس های نسوز، لاستیک‌های شنی برای کمباین‌های زنجیره ای و همچنین نماینده زنجیر دونگا در ایران است.

مدیرعامل بازرگانی گودرزی مهر با بیان اینکه بنا به میزان مصرف مورد نیاز کشاورزان محصولاتی را وارد کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهیم، افزود: در این صنعت، تولید محصولات داخلی کم است به طوریکه فقط تعدادی از تسمه و بلبرینگ در داخل تولید می شود که پاسخگوی نیاز جامعه نیست و به همین علت ما آن را وارد می کنیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ارز وارد شده به بازار پایه گذار قیمت آن محصول است، بیان کرد: زمانیکه ارز دولتی نباشد تولید کننده ناچار به افزایش چندبرابری تعرفه فروش است و مهمتر از آن تعرفه های گمرکی است که در قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات وارد کننده، زمان دریافت محصول به نمایندگی است و متاسفانه این مهم در موعد مقرر به نمایندگی نمی رسد، و همین امر باعث تاخیر در روند تولید می شود.

به گفته مدیرعامل بازرگانی گودرزی مهر، روند بازار به شکلی شده که شرایط خرید مردم افت کرده که علت آن هم توان مالی محدود خریدار است و همین علت تبادل فروش و خرید را کاهش داده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha