۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز توسعه چهارمحال و بختیاری| تجاری‌سازی ایده‌ها نیازمند حمایت
بازار گزارش می‌دهد؛

شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز توسعه چهارمحال و بختیاری| تجاری‌سازی ایده‌ها نیازمند حمایت

شهرکرد- توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری می‌تواند زمینه بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های این استان را فراهم کند و مسیر توسعه را شتاب دهد.

بهاره صمیمی؛ بازار: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های پر ظرفیت در کشور به شمار می رود که بهره گیری مناسب از ظرفیت های این استان تاکنون به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است. بی توجهی به ظرفیت های چهارمحال و بختیاری موجب شده است که همچنان جزو استان های محروم کشور به شمار رود و مردم آن از درآمد کمتری نسبت به سایر استان ها برخوردار باشند.

بهره گیری از ظرفیت های این استان می تواند آن را در مسیر توسعه قرار دهد و بسیاری از مشکلاتش در زمینه اقتصادی حل می شود.

بهره گیری مناسب از ظرفیت های استان نیازمند توسعه شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از جوانان خلاق و توانمند است. افزایش حمایت ها از جوانان تحصیل کرده و خلاق در راستای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از ظرفیت ها می تواند در آینده نزدیک این استان را به یکی از استان های برخوردار کشور تبدیل کند.

توسعه چهارمحال و بختیاری با بهره گیری از روش‌های اقتصاد دانش‌بنیان

استاندار چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: بهره گیری از روش‌های اقتصاد دانش‌بنیان می تواند چهارمحال و بختیاری را در مسیر توسعه قرار دهد.

غلامعلی حیدری بیان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان موتور متحرکه توسعه و رشد چهارمحال و بختیاری به شمار می رود و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیازمند توسعه شرکت های دانش بنیان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید از توانمندی های استان استفاده کرد و با بهره گیری از ایده های خلاقانه در مسیر استفاده از این ظرفیت ها حرکت کرد.

شرکت های دانش بنیان زمینه ساز توسعه چهارمحال و بختیاری| تجاری سازی ایده ها نیازمند حمایت

وی تاکید کرد: انجام پژوهش های کاربردی برای توسعه استان و حرکت در مسیر تحقق آنها می تواند چهارمحال و بختیاری را به یکی از استان های توسعه یافته کشور تبدیل کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دولت به دنبال فراهم آوردن بستر لازم برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است و نقش دولت در این میان ریل‌گذاری فعالیت‌ها بر این محور است.

گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال است و میزان فروش آن‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری روند بسیار مطلوبی در استان دارد، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان توانسته اند در مسیر توسعه چهارمحال و بختیاری و ایجاد اشتغال گام های بلندی در این استان بر دارند.

اسماعیل پیر علی ادامه داد: گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال است و میزان فروش آن‌ها یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان سال گذشته افزون بر ۱.۵ میلیون دلار به کشورهای عراق، گرجستان و افغانستان کالا صادر کردند.

وی با بیان اینکه ۵۵ شرکت دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری فعال است، ادامه داد: تعداد مجموع شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ۱۶۳ شرکت است که ۸۶ شرکت رشد یافته، ۳۷ شرکت در مرحله رشد و ۴۰ شرکت در مرحله مقدماتی قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: سه مرکز رشد و چهار مرکز نوآوری صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی از بخش‌های فعال در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری هستند، گفت: شرکت‌های فعال در این بخش در حوزه تولید بادام، پروش ماهیان سردآبی و تولید گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حمایت ها از شرکت های دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری باید افزایش یابد تا جوانان خلاق در محیطی مناسب بتوانند زمینه تبدیل ایده به خدمت و ثروت را فراهم کنند.

وی ادامه داد: تفاهنامه ها مختلفی برای تحقق حمایت های لازم از شرکت های دانش بنیان با سازمان ها و ارگان های مختلف استان از جمله شهرک های صنعتی منعقد شده است که می تواند زمینه را برای توسعه بیشتر شرکت های دانش بنیان فراهم کند.

واگذاری زمین با شرایط ویژه در شهرک های صنعتی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان حمایت های لازم را برای توسعه شرکت های دانش بنیان انجام می دهد، گفت: واگذاری زمین با شرایط ویژه در شهرک های صنعتی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان از مهمترین حمایت ها است.

شرکت های دانش بنیان زمینه ساز توسعه چهارمحال و بختیاری| تجاری سازی ایده ها نیازمند حمایت

حمید رضا فلاح ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به‌منظور حمایت از واحدهای دانش‌بنیان و فناور استان تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم‌وفناوری منعقد کرده است که زمینه حمایت بیشتر را از شرکت های دانش بنیان استان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: واگذاری زمین با اقساط بلند مدت از مهمترین حمایت ها این شرکت از شرکت های دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱ سوله کارگاهی به صورت استیجاری در اختیار شرکت های دانش بنیان گذاشته می شود.

سازمان‌های دولتی به منظور بسترسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های محیط کسب و کار و توسعه شرکت های دانش بنیان نقش بسیار مهمی دارند که با افزایش حمایت ها از شرکت های دانش بینان و فراهم آوردن بستر فعالیت این شرکت ها زمینه افزایش شتاب توسعه استان را فراهم می کنند.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha