۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
تعویض رنگ‌ دستگاه‌های بافت فرش در کمتر از یک روز| اشتغالزایی برای یک هزار نفر
برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

تعویض رنگ‌ دستگاه‌های بافت فرش در کمتر از یک روز| اشتغالزایی برای یک هزار نفر

اصفهان - گرم‌آبی، فعال صنعت نساجی گفت: برای اولین بار در کشور تعویض رنگ دستگاه های بافت فرش ماشینی در کمتر از یک روز در آران وبیدگل انجام شد که این امر هزینه های تولید را کاهش می دهد.

حمیدرضا گرم‌آبی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به لزوم رونق تولید و استفاده از ظرفیت های موجود به این منظور اظهار داشت: منطقه کاشان و آران و بیدگل در صنعت فرش ماشینی قطب اول تولید این محصول است و از این رو تولد ایده های مختلف برای رونق تولید این محصول هم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور تعویض رنگ دستگاه های بافت فرش ماشینی در کمتر از یک روز در آران و بیدگل اتفاق افتاد، ابراز داشت: این در حالی است که به طور معمول برای تعویض رنگ دستگاه های بافت فرش ماشینی پنج تا هفت روز زمان لازم بود.

این فعال صنعت فرش ماشینی با اشاره به اینکه در مدت زمان تعویض زنگ دستگاه هیچ تولیدی ندارد، تصریح کرد: زمان تعویضرنگ باعث رونق تولید بیش از پیش در صنعت فرش ماشینی و افزایش بازده و کارایی این صنعت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون توسط افراد آموزش‌ دیده در واحدهای صنعتی آران و بیدگل و کاشان در حال انجام است، گفت: این ایده همچنین در برخی دیگر از استان های کشور همانند یزد، کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی هم توسط این تیم اجرا شده است.

گرم‌آبی یکی از مهمترین پیامدهای این ایده را کاهش هزینه های تولید دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای این ایده و برگشت هر چه سریعتر دستگاه به مدار تولید می توان شاهد افزایش اشتغال و تولید و در مراحل بعدی افزایش صادرات فرش ماشینی در جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح در حال حاضر ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند، تاکید کرد: با آموزش بیشتر افراد می توان ظرفیت اشتغال زایی این طرح را تا یک هزار نفر افزایش داد.

کد خبر: ۱۷۹٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha