۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
افزایش قیمت برنج پارسال غیرطبیعی بود| افزایش ۲۵ درصدی تولید
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش قیمت برنج پارسال غیرطبیعی بود| افزایش ۲۵ درصدی تولید

ساری- قربانی، معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت برنج طی سال گذشته را غیرطبیعی برشمرد و گفت: واسطه ها از این بازار سود کلانی به جیب زدند.

محمد قربانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره شرایط بازار برنج، با اظهار این که تولیدکننده دنبال قیمت بالا و مصرف کننده دنبال قیمت پایین است، این مسئله را سبب ایجاد شکاف قیمتی دانست و گفت: این انتظار دوگانه باید از بین رود و نرخ ها به هم نزدیک شود.

وی با اشاره به این که قیمت برنج طی سال گذشته بی سابقه و غیرطبیعی بود، گفت: واسطه ها سود بالایی بردند و وزارت جهاد کشاورزی در آن شرایط تصمیم گرفت نسبت به اعلام قیمت برنج برای تعادل بخشی به بازار اقدام کند.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندارن نیز با بیان این که امسال سال زراعی خوبی برای تولید برنج بود و در برخی مزارع تا ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم و کسری تولید سال قبل جبران شد و مزارع کشت دوم خوبی داریم، افزود: امسال یک میلیون تن برنج سفید در مازندران تولید شد که از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار بوده و بهترین برنج کشور است.

وی افزود: بازار تابع عرضه و تقاضاست و ارقام محلی و پرمحصول در بازار مشتریان خاص خودش را دارد و باید از ارقام پرمحصول استفاده کنیم تا افزایش تولید داشته باشیم و امسال ضریب تبدیل برنج بسیار خوب بود و از بهترین سالهاست و امیدواریم سال خوبی برای تولیدکننده و مصرف کننده باشد.

عنایتی یادآور شد: کشت قراردادی یک مدل کشاورزی است که امسال برای اولین بار در مازندران اجرا شد و نهاده‌های تولید به صورت رایگان در اول فصل در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت و مازندران رتبه اول تولید مرکبات و کیوی کشور را دارد و حدود نیمی از تولید کشور را در بر دارد و امسال شاهد افزایش این محصولات بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: برنامه‌ریزی شده تا مرکبات و کیوی مازندران به کشورهای چین، هند و روسیه صادر شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha