۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳
برگزاری نخستین همایش صنعت لوازم خانگی در گرگان| روزانه ۴۰ دستگاه یخچال هوشمند در گلستان تولید می شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

برگزاری نخستین همایش صنعت لوازم خانگی در گرگان| روزانه ۴۰ دستگاه یخچال هوشمند در گلستان تولید می شود

گرگان- کیخا، مدیرعامل کارخانه یخچال سازی هیرکانیا از برگزاری نخستین همایش صنعت لوازم خانگی در گرگان خبر داد و گفت: روزانه ۴۰ دستگاه یخچال فریزر هوشمند در این واحد تولید می شود.

ابوالفضل کیخا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با هدف هم اندیشی بین فعالان واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی به ویژه یخچال در کشور، برپایی دوره‌های آموزشی و فراگیری آخرین آموزه های حوزه کسب و کار، نخستین همایش صنعت لوازم خانگی کشور، ۲۰ مهر در گرگان برگزار می شود.

مدیرعامل کارخانه یخچال سازی هیرکان افزود: در این همایش نمایندگانی از ۱۲ استان فعال کشور در بخش تولید لوازم خانگی مانند استان فارس، خراسان رضوی، مازندران، تهران و چند استان دیگر در گرگان گرد هم می آیند تا آخرین وضعیت بازار و چشم اندازهای فراروی این صنعت را بررسی کنند.

وی ادامه داد: شرکت یخچال سازی هیرکانیا امکان تولید روزانه ۸۰ دستگاه یخچال و فریزر را در چهار قالب دارا است که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت، روزانه ۴۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید می کند.

کیخا گفت: برای توسعه کارخانه و رسیدن خط تولید به حداکثر ظرفیت، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع بانکی کشور هستیم که ۱۵۰ میلیارد ریال آن در حال پرداخت است.

وی یادآور شد: ۵۴ نیروی فنی و اداری به طور مستقیم در کارخانه فعال هستند و ۲۵۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم با این واحد همکاری دارند که با همت همه پرسنل به عنوان نخستین واحد تولید کننده یخچال فریزر هوشمند شمال کشور بخشی از نیازهای کشور را تولید می کنیم.

مدیر عامل کارخانه یخچال سازی هیرکانیا گفت: قطعاتی مانند مادربُرد و کُمپرسور یخچال را از کشورهایی مانند چین و برزیل وارده کرده و حدود ۷۰ درصد قطعات داخلی است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه براساس بخش نامه وزارت صنعت معدن تجارت، امکان افزایش ۱۸ درصدی محصولات وجود داشت اما با هدف رعایت حقوق مصرف کننده و همچنین جلب اعتماد مشتریان محصولات کارخانه با حداکثر ۱۲ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته به مشتریان عرضه می شود.

گفتنی است کارخانه یخچال سازی هیرکانیا سال ۱۳۸۹ در شهرک صنعتی کردکوی تأسیس شد.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha