۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
اختصاص ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع برای تسهیلات اشتغالزایی
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس اعلام کرد

اختصاص ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع برای تسهیلات اشتغالزایی

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۵ همت قرارداد تسهیلات برای حوزه تولید و اشتغالزایی منعقد شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، گفت: دستورکار این جلسه بررسی عملکرد بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰کل کشور بود که براساس گزارش ارائه شده حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ در اختیار بانک‌ها قرار گرفت که با احتساب منابعی که بانک ها اختصاص دادند اعتباری بالغ بر ۴۵ همت تاکنون قرارداد تسهیلات در استان‌ها کشور برای بخش‌های مختلف تولیدی منعقد شده است.

 بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰؛ مبلغ سیصد و بیست هزار میلیارد (۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از منابع ردیف (۲۸) مصارف جدول تبصره (۱۴) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می‌یابد. بند (و) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در سال ۱۴۰۰ تنفیذ و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر اعتبار فوق حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در طول ۶ سال گذشته، از صندوق توسعه حدود ۳۲ همت تسهیلات پرداخت شده این در حالی است که طی ۶ ماه گذشته ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است یعنی در طول ۶ ماه گذشته تقریبا به میزان ۶ سال گذشته از منابع صندوق توسعه برای حوزه تولید اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مورد بررسی قرار گرفت که هرچند دولت آئین‌نامه‌های مربوطه را آماده کرده اما هنوز منابعی تجهیز نشده که دولت متعهد شد به محض تجهیز منابع، نسبت به واریز آن اقدام کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha