۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
عرضه روغن موتور توسط شرکت‌های تولید کننده داخلی موجب کاهش قیمت شده است
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران:

عرضه روغن موتور توسط شرکت‌های تولید کننده داخلی موجب کاهش قیمت شده است

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران درباره کاهش قیمت روغن موتور اظهار کرد: طی ده، پانزده روز اخیر به خاطر عرضه روغن موتور توسط دو تا از چهار شرکت داخلی قیمت این محصول کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران در باره کاهش قیمت روغن موتور در روزهای گذشته اظهار کرد: طی ده، پانزده روز اخیر به خاطر عرضه روغن موتور توسط دو تا از چهار شرکت داخلی که به میزان نیاز این محصول را توزیع کردند دیگر قیمت واقعی روغن موتور به همان میزانی که بر روی آن محصول درج شده، عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: تا قبل از این به دلیل کمبود روغن و توزیع کم آن در بازار، سبب شده بود قیمت روغن موتور افزایش پیدا یابد و بالاتر از قیمت مصوب عرضه شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران به قیمت‌هایی که روغن موتور در حال عرضه به بازار است اشاره کرد و گفت: قیمت روغن‌های موتور متفاوت است. وقتی قیمت مصوبی را اعلام می‌کنند ولی میزان عرضه کم باشد ناخودآگاه قیمت ان افزایش پیدا می‌کند و حتی تا دو برابر قیمت اصلی می‌رسد.

وی با بیان این که ۹۰ درصد تامین روغن موتور مخصوصا در بخش حمل و نقل عمومی از تولید داخل است، تصریح کرد: اگر شرکت‌های داخلی تولید روغن موتور را به اندازه توزیع کنند ما با افزایش قیمت مواجه نخواهیم شد که این اتفاق در دو هفته اخیر رخ داده است.

کریمی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه ما در این چند وقت شاهد روند نزولی در قیمت روغن موتور نبوده‌ایم، اظهار کرد: طی دو سال اخیر قیمت روغن موتور افزایش قابل توجهی را به طور رسمی داشته است. با وجود افزایش قیمت رسمی باز هم در بازار روغن موجود نبود و راننده برای تعویض روغن موتور ناگزیر به پرداخت مبلغ بیشتری بود.

وی افزود: اولویت شرکت‌های تولید داخل قبلا صادرات بود و بدون توجه به نیاز بازار در داخل کشور نیاز خودشان را صادر می‌کردند الان به نوعی مانع این روند شده‌اند و تامین نیاز داخل در اولویت قرار گرفته و همین امر باعث شده روغن در بازار موجود باشد و در این صورت با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha