۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
هزینه تولید مرغ در مرغداری ها هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان است
در گفتگو با بازار؛

هزینه تولید مرغ در مرغداری ها هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان است

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران میزان هزینه تولید مرغ در مرغداری ها را ۴۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم یاد کرد و گفت: نوسانات قیمتی سبب التهاب در بازار شده است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به چالش هایی که حذف ارز ترجیهی ایجاد کرده است، افزود: میزان جوجه ریزی ها در تیر تا شهریورماه افزایش یافت و به بیش از ۱۷ میلیون قطعه رسید که نوعی رکورد محسوب می شود.

وی با عنوان این که میانگین قیمت مرغ به رغم آن که هزینه تمام شده در مرغداری ها ۴۲ هزار تومان است، اظهار داشت: میانگین فروش مرغ به ۴۹ هزار تومان رسیده بود و در مردادماه ۱۰ هزار تومان زیر قیمت تمام شده مرغ را در بازار عرضه می کردیم.

وی ادامه داد: میزان تولید مرغ کشور در مردادماه ۹۷ میلیون قطعه بود این درحالیست که در مازندران طی مردادماه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم.

حسن زاده همزمانی با ایام اربعین و موج سفرها اظهار داشت: همچنین ۷۰ درصد مرغ تولیدی باید روانه تهران شود و این درحالی که بازار استان نیز شرایط خاص خود را دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: صنعت مرغداری ظرفیت بالایی دارد و کاهش تولید مرغ مادر از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۱۰۰ میلیون و افزایش هزینه هایی نظیر حمل و نقل سبب شده تا هزینه تولید افزایش یابد.

وی با عنوان این که قیمت جوجه یک روزه نیز افزایش یافت و نوسانات تولید سبب رشد هزینه های تولیدی شده است و کمبود نقدینگی مشکلات را افزایش داد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha