۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
برگزاری اجلاس سراسری الگوی ملی کشت، یکشنبه آینده
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی خبر داد

برگزاری اجلاس سراسری الگوی ملی کشت، یکشنبه آینده

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجلاسیه سراسری الگوی ملی کشت با حضور مسئولان و دست اندران وزارت کشاورزی روز یکشنبه ۱۷ مهر برگزار می شود.

به گزارش بازار، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قرار بود اجلاسیه سراسری الگوی ملی کشت امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نیرو برگزار شود، ولی به دلایلی این جلسه برگزار نشد. و یک هفته به تأخیر افتاد.

به گفته وی مراسم قطعاً در روز یکشنبه ۱۷ مهر برگزار می‌شود.

او گفت: در تدوین الگوی کشت هیچ مشکلی نداریم و وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سازمان تات سه هفته قبل الگو را تدوین کرده است.

قربانی افزود:، چون الگوی کشت را یک سند ملی وفاق برای تأمین امنیت غذایی پایدار می‌دانیم، نیازمندیم که دستگاه‌های مختلف مانند وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، حتی صدا و سیما و... در آن مشارکت داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت هم شامل محصولات پاییزی و هم محصولات بهاره می شود که در ارتباط با محصولات پاییزی چهار تا محصول اساسی مانند گندم، جو، کلزا، چغندر را داریم که یک پیش برنامه‌ای قبلاً به استان‌ها  ارسال شده است.

 او افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس بند ت ماده ۳۵، سیاست‌های کلی قرار است الگوی کشت را طراحی و اجرا کند اما این موضوع نیازمند تأمین منابع و الزامات مورد نیاز در قانون بودجه است و وزارت جهاد کشاورزی هیچ کوتاهی در ابلاغ الگوی کشت نکرده است.

قربانی اضافه کرد: برای ابلاغ الگوی کشت اطلاعات کامل برای مطالعه در اختیار سازمان برنامه و بودجه در خصوص تامین منابع و وزارت نیرو برای بخشودگی آب بهاء قرار گرفته شده است و ما اجرای الگوی کشت را با منابعی که در اختیار داریم شروع می‌کنیم و در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع ویژه‌ای را هم پیشنهاد خواهیم کرد و در این راستا سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی را همراهی خواهند کرد تا این طرح با سرعت اجرا شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha