۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
تداوم خشکسالی تا نیمه پاییز در تهران
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد

تداوم خشکسالی تا نیمه پاییز در تهران

غلامی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش بارش‌ها در این استان، ‌ از تداوم کم‌بارشی و خشکسالی تا نیمه اول پاییز خبر داد.

به گزارش بازار، مازیار غلامی سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: متوسط دما طی سه ماه آینده حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در شهریور ۹۰ درصد کاهش یافته است، ‌ درباره پیش‌بینی بارندگی و دما در فصل پاییز خاطر نشان کرد: جدیدترین خروجی‌های مدل‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که متوسط بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال و در خوشبینانه‌ترین حالت در حد نرمال باشد، این در حالی است که متوسط دما طی سه ماه آینده حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

غلامی تاکید کرد: بر این اساس تا نیمه اول پاییز به نظر می‌رسد که کم‌بارشی و خشکسالی ادامه داشته باشد و صرفه‌جویی مصرف آب در همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنایع و حتی مصارف خانگی و مدیریت منابع و مصارف آب ضروری است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره تحلیل نوسان دمای هوا استان تهران در شهریور ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: میانگین ماهانه دما در این ماه ۲۳.۶ درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با بلندمدت ۰.۳ درجه سلسیوس کاهش یافته این در حالی است که متوسط حداقل دما در این ماه نسبت به بلند مدت ۰.۸ درجه سلسیوس کاهش و متوسط بیشینه دما۰.۲  درجه سلسیوس افزایش داشته است.

وی افزود: به‌عبارت دیگر دمای هوا در شهریورماه بطور نسبی کمتر از معمول بوده است.

غلامی تاکید کرد: متوسط دمای هوا استان تهران از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا پایان شهریور ماه ۱۵.۵ درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با بلندمدت، ۰.۸ درجه سلسیوس بیشتر بوده است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره مقدار بارش(پهنه‌ای) در شهریورماه گفت: بررسی آماری مقادیر بارش ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان، بیانگر آن است که مقدار بارش (پهنه‌ای) شهریور در سطح استان، ۰.۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با بلند مدت ۹۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha