۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
پرداخت ۲۲۵ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد

پرداخت ۲۲۵ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

اردبیل - رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک علم و فناوری در سال گذشته بیش از ۲۲۵ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده است.

حبیب‌ ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: براساس شاخص‌ها و ارزیابی انجام شده در یک سال گذشته توسعه کمی و کیفی را در شکل‌گیری واحدها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شاهد بودیم که در نوع خود قابل توجه است.

وی بیان کرد: تعداد هسته‌های فناوری از ۱۳۳ مورد در سال ۹۷ هم اکنون به ۳۳۰ مورد ارتقا یافته است و تعداد واحدهای فناور نیز از ۴۵ مورد به ۱۵۲ واحد افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به جهش ۲.۵ برابری فعالیت واحدها و هسته‌های فناور اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر شرکت‌های فعال در پارک به ۹۲ مورد رسیده که در این زمینه نیز ۷۰ درصد رشد کمی را در کنار فعالیت‌های کیفی شاهد بودیم.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: با هفت مورد افزایش شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان تعداد این شرکت‌ها به ۲۷ مورد ارتقا یافته و تسهیلات اعطایی نیز از ۱۷۳ میلیون تومان در پایان سال گذشته به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است.

وی از اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور خبر داد و بیان کرد: عملکرد ما در سال گذشته ۵۱۶ میلیون تومان پرداخت تسهیلات بوده که به نسبت فعالیت این مجموعه‌ها منابع پرداخت مورد نیاز پرداخت شده است.

شعار از خانه تا کارخانه را تحقق می‌بخشیم

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از ایجاد خط اعتباری ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از فناوران خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان منابع قابل پرداخت بوده که ما موفق شدیم پنج میلیارد تومان آن را جذب کرده و همچنان تلاش می‌کنیم تا بیشتر از این رقم منابع مورد نیاز را در این زمینه جذب کنیم.

ابراهیم‌پور افزود: با همکاری صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه تهران که نمایندگی آن در اردبیل فعال است، به دنبال جذب خط اعتباری ویژه هستیم تا فناوران‌مان را در این شرایط سخت مالی حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده همپای فناوران سعی می‌کنیم تا در حوزه گردشگری و کشاورزی کارها را به پیش ببریم تا توسعه حقیقی در این استان اتفاق بیفتد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است تا شعار از خانه تا کارخانه را تحقق بخشیم که در این زمینه شناسایی واحدهای فناور جدید با ایده‌های نو در دستور کار است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: امسال سعی داریم تا صندوق پژوهش و فناوری را در استان راه‌اندازی کنیم تا از خط اعتباری ویژه سفر رئیس جمهور به استان اردبیل برای فناوران و در حمایت از آنها بهره بگیریم.

ورود پارک اردبیل به فعالیت‌های بین‌المللی

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از توسعه فعالیت‌های پارک در سطح بین‌الملل و ورود به حوزه صادرات خبر داد و بیان کرد: در برنامه‌ریزی امسال صادرات محصولات فناورانه به کشورهای ترکیه، عمان و آذربایجان به عنوان تکنولوژی‌های برتر استان در دستور کار است.

ابراهیم‌پور گفت: دو مرکز رشد در استان به بهره‌برداری رسیده است تا تعداد مراکز رشد اقماری ما به چهار مورد افزایش یابد.

وی افزود: امسال چهار مرکز نوآوری را نیز در استان اردبیل افتتاح خواهیم کرد که شامل مرکز نوآوری انیمیشن، گردشگری، فرآورده‌های گیاهی و عسل خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مورد توسعه آزمایشگاه‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به حجم تولیدات توسعه آزمایشگاه‌ها نیاز جدی است تا فناوران به این آزمایشگاه‌های مرجع مراجعه و در بخش‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha