۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تولید در مرغداری ها با ذهنیت ۳ دهه قبل انجام می شود
یک فعال اقتصادی:

تولید در مرغداری ها با ذهنیت ۳ دهه قبل انجام می شود

گرگان-نعیمی، مدیرعامل شرکت هوشمندگران جرگه ایرانیان گفت: با توجه به تغییرات ژنتیکی پرندگان و تفاوت پرورش مرغ در مقایسه با گذشته، هنوز در کشور از روش های سه دهه قبل برای تولید استفاده می شود.

سرمد نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت تمام شده مرغ در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی با تمام مشکلاتی که وجود دارد بالاست، یعنی اینکه مرغدارها نتوانستند به ضریب تبدیلی کشورهای پیشرفته برسند.

مدیرعامل شرکت هوشمندگران جرگه ایرانیان افزود: با تغییراتی که در ژنتیک پرندگان اتفاق افتاده پرورش امروز با ۱۰ سال گذشته بسیار متفاوت است ولی بیشتر مرغدارها متاسفانه هنوز با ذهنیت ۳۰ سال گذشته پرورش مرغ را انجام می دهند.

وی با بیان این مساله که تجهیزات مرغداری ها به روز شده اما ذهنت و روش های تولید هنوز به روز نشده، خاطرنشان کرد: برگزاری آموزش های تخصصی برای مرغدارها علاوه بر آشنایی با تکنولوژی روز به آنها می آموزد که سیستم های ژنتیک جدید که در پرندگان اجرا شده چه نیازهای دارد و چه مطالبی را باید رعایت کنند تا ضریب تبدیل بهتری را بگیرند.

او گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در پرورش مرغ دستگاه های اتوماسیون است که با تنظیماتی که مرغدار بر روی آن انجام می دهد دما و شرایط سالن را براساس استانداردها نگهداری می کند.

وی ادامه داد: با این روش در تولید مرغ گوشتی در هر راس پرنده، به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم تولید بیشتر خواهد شد و به این ترتیب برای یک سالن ۱۰ هزار قطعه ای، یک و نیم تن افزایش برداشت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت هوشمند جرگه ایرانیان اضافه کرد: علاوه بر این با اجرای سیستم اتوماسیون کاهش بیماری ها، مصرف سوخت و دارو را در مرغداری ها شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha