۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷
رکود انعقاد قراردادها در مشاوران املاک| قراردادهای غیررسمی افزایش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رکود انعقاد قراردادها در مشاوران املاک| قراردادهای غیررسمی افزایش یافت

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان گفت: ثبت و انعقاد اجاره نامه های مسکن در مشاوران املاک با کاهش بیش از ۳۰ درصدی همراه بوده و رغبت به قراردادهای غیررسمی افزایش یافته است.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: پس از ابلاغ قانون جدید حمایتی از مستاجران و تعیین سقف افزایش اجاره بها، مراجعه موجران و مستاجران به مشاوران املاک کاهش یافته و به سراغ قراردادهای غیررسمی می روند.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان افزود: به طور معمول و عرف موجران و مستاجران با انعقادقراردادی دست نویس پشت قولنامه های رسمی قرارد اجاره خود را تمدید می کنند.

وی ادامه داد: پس از التهابات فصل مدرسه، فعالیت مشاوران املاک گرگان در بخش اجاره و فروش راکد شده و تعداد مراجعان بیش از ۵۰ درصد و تعداد قراردادها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

صنعتی همچنین به مقوله سکونت اتباع غیرایرانی در گرگان اشاره کرد و گفت: مشاوران املاک صرفاً مجاز به انعقاد و ثبت قراردادهای اجاره و یا خرید و فروشی هستند که اتباع غیرایرانی دخیل در معامله، از تمام ملزومات قانونی برخوردار باشند.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان گرگان اضافه کرد: داشتن پاسپورت و همچنین نامه از اداره اماکن و مجوز کار از جمله الزاماتی است که حین انعقاد قرارداد باید به مشاوران املاک ارائه شود.

صنعتی گفت: در حال حاضر بیشترین تقاضای اتباع غیرایرانی برای خرید یا اجاره مسکن در منطقه الغدیر، مریم آباد و قزاق محله بوده و بر اساس اظهارات همکاران در مشاوران املاک، اتباع افغانستان بیشترین اجاره و خرید مسکن را در بین سایر اتباع خارجی دارند.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha