۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث سد فینسک مهدی‌شهر
‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث سد فینسک مهدی‌شهر

مهدی‌شهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه دریافت ردیف بودجه برای اجرای طرح‌های عمرانی تقریباً غیرممکن است، گفت: بااین‌وجود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث سد فینسک در مهدی‌شهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک در فرمانداری مهدی‌شهر بابیان اینکه اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به‌طور تقریبی غیرممکن است اما با تلاش مسئولان استانی و کشوری این طرح برای سال جاری ردیف بودجه گرفت، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث سد فینسک در مهدی‌شهر اختصاص یافت.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح سد مخزنی فینسک، تمامی مراحل قانونی در بخش‌های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را گذرانده است، خاطرنشان کرد: روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به‌زودی آغاز می‌شود.

روستای تلاجیم جابه‌جا می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تأمین آب آشامیدنی برای مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر را مهم‌ترین رویکرد از احداث این سد برشمرد و گفت: طرح مطالعاتی برای جابجایی روستای تلاجیم به اتمام رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، فرآیند ساخت جاده و جابجایی روستا آغاز می‌شود.

حیدریان با اشاره به اینکه مجوز زیست‌محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ این طرح تأییدیه زیست‌محیطی را دریافت کرد و در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط دریافت شده است.

و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جابجایی و ساخت خانه‌های روستایی مردم روستای تلاجیم اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر: ۱۷٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha