۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
قیمت طرح ملی مسکن در گلستان کارشناسانه نیست
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

قیمت طرح ملی مسکن در گلستان کارشناسانه نیست

گرگان- محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: قیمت احداث واحدهای ساختمانی طرح ملی مسکن در گرگان با مراوه تپه و روستاها متفاوت بوده و اعلام رقم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کارشناسانه نیست.

حمید محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت هر مترمربع در طرح ملی مسکن چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و متاسفانه یک نسخه واحد برای کشور پیچیده شده که مطابق با هزینه ها و شرایط هر استان و شهر نیست.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: هر شخص کارشناسی می داند که قیمت احداث واحدهای ساختمانی در گرگان با مراوه تپه و روستاها متفاوت بوده و اعلام این رقم کلی کارشناسانه نیست.

وی بیان کرد: در هر استان به دلیل اقلیم و شرایط جغرافیایی و معادن و مصالح موجود و دستمزد نیروی انسانی قیمت تمام شده مسکن متفاوت است.

محبی ادامه داد: این مسأله را در جلسه قبلی شورای مسکن استان اعلام کردیم و مقرر شد تا با معاونت راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن و انجمن انبوه سازان و پیمانکاران کشف قیمت جدید انجام شود که طبق محاسبات به عدد پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیدم.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: مقرر شد این عدد به تهران مکاتبه شود چون استان هایی دیگر همانند گیلان هم این راه را رفته و مصوبه گرفته اند.

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای مسکن در تاریخ ۹ شهریور، مدیرکل راه و شهرسازی اجازه اعلام این قیمت را نداد و حتی بیان کرد که به دلیل این که شرکت های بومی برای اجرای طرح ملی مسکن پیش قدم نشده اند ما از ظرفیت پیمانکاران غیربومی استفاده می کنیم.

محبی گفت: این رقم به وزارت خانه اعلام شده ولی باید نهایی و تصویب شود که هنوز این عمل اتفاق نیفتاده است.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسرا ? IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      خیلی اسونه