۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
دعوت از استادان دانشگاه برای فعالیت در فرصت‌های مطالعاتی بخش صنعت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

دعوت از استادان دانشگاه برای فعالیت در فرصت‌های مطالعاتی بخش صنعت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استادان دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان فرصت مطالعاتی وارد حوزه صنعت شوند و در مراکز خدمات کسب و کار مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت نمایند.

به گزارش بازار، علی رسولیان در «ششمین جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری تولید دانش بنیان و پیشرفته» افزود: امسال با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به «سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مصوبات خوبی در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان تصویب شده است و کار باید با سرعت و جدیت بیشتری در شش ماهه دوم سال جلو برود.
 
وی، در خصوص تعامل با دستگاه‌های مرتبط در حوزه دانش بنیان، تصریح کرد: با پارک‌های علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تعامل و هم افزایی خوبی داریم، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، نوآور، کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) و فناور در شهرک‌های فناوری و پردیس‌های دانش بنیان با جدیت دنبال می‌شود.
 
استفاده از ظرفیت خوشه‌های صنعتی برای ارتقای فعالیت‌های دانش بنیان
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی خوشه‌های صنعتی در کشورگفت: ۵۰۵ خوشه شناسایی شده است که ۴۶ خوشه نیز در حال اجراست و خوشه‌های صنعتی با توجه به تمرکز فعالیت‌ها در یک رشته فعالیت تخصصی زمینه مناسبی برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور است.
 
رسولیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی خود در دولت سیزدهم رشته فعالیت‌های صنعتی را در قالب دفاتر تخصصی گنجانده است که این موضوع نیز به تسریع در فعالیت‌های فناورانه کمک می‌کند.
 
وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) و نوآور باید با دفاتر تخصصی وزارت صمت تعامل و هم افزایی داشته باشند و کار با الگوبرداری از نمونه‌های موفق دنیا جلو برود.
 
گفتنی است در این نشست تخصصی، گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از برگزاری رویداد رفع نیازهای فناورانه خود و گزارش ایجاد مراکز نوآوری خوشه چرم همدان و زیلوی میبد نیز ارائه شد.
 
همچنین آخرین وضع واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به واحدهای دانش بنیان در استان تهران مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha