۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
تبدیل یزد به کارگاه عمرانی بزرگ| ۶ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تبدیل یزد به کارگاه عمرانی بزرگ| ۶ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

یزد- ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال انجام است و اجرای موفق آن یزد را در زمره استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح قرار داد.

محمدجواد ابوالحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد پیشگام‌تر از سایر مناطق کشور شتابان مسیر تحقق و اجرایی شدن را طی می کند و اجرای این طرح‌ها استان را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده که در کنار تامین نیاز اساسی خانوارها، به رشد و شکوفایی اقتصادی و افزایش اشتغالزایی نیز منجر خواهد شد به این ترتیب می توان گفت که روزهای خوبی در انتظار بازار مسکن استان است.

وی ادامه داد: سهم استان یزد از طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ۵۴ هزار واحد مسکونی است که در ۲۱ شهر در حال انجام است و قرار است ساخت واحدهای ویلایی در اولویت کاری قرار گیرد.

ابوالحسینی بیان کرد: اکنون در کنار ۴۱۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرهای یزد و مهریز، ساخت ۶ هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی در قالب ۴۳ سایت در استان در حال انجام است و ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی نیز در ماه های اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

ابوالحسینی افزود: با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد ۱۰۷ هزار و ۳۹۲ نفر برای مشارکت در سامانه مورد نظر ثبت نام کردند که نشان می دهد که این تعداد خانوار در استان فاقد مسکن ملکی هستند و در خانه های اجاره ای یا خانواده اقوام و نزدیکان سکونت دارند.

بیش از ۴۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی در یزد

وی ادامه داد: با پایش های صورت گرفته در نهایت از بین متقاضیان ثبت نام شده، ۴۵ هزار و ۷۶۷ نفر واجد شرایط شناخته شده و بر طبق آخرین آمار تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۹ نفر مورد تائید قرار گرفته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: با رسیدن به مرحله دریافت سهم آورده متقاضیان، آمار ثبت نام شدگان کاهش یافت و نزدیک به ۷ هزار نفر از متقاضیان وجه ثبت نام را واریز کردند و عملیات ساخت مسکن برای ۶ هزار و ۶۸۷ واحد مسکونی آغاز شد.

وی گفت: در بازه زمانی کوتاهی اولین واحدهای مسکونی در بلوار نواب صفوی یزد با ۱۵۴ واحد مسکونی به بهره برداری رسید و ساخت مسکن ویلایی در شهر مهریز نیز با پیشرفت قابل توجهی مواجه شد و پروژه ۵۰۰ واحدی در سه فاز در شهرستان مهریز در قالب واحدهای ویلایی در دستور کار قرار گرفت که ۱۷۴ واحد آن تحویل شده و بقیه نیز تا پایان سال تکمیل می شود.

ابوالحسینی اظهار داشت: روند ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان سرعت گرفته و دیری نخواهد پایید که با تامین مسکن مورد نیاز جوانان یزدی به عنوان یکی از نیازهای اصلی برای آغاز زندگی مشترک تامین شود.

اولین مسکن کارگری کشور در یزد احداث می شود

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه از ابتکارات مهم استان می توان به آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین مسکن کارگری کشور به تعداد ۲۵۰۰ واحد اشاره کرد که تصویری زیبا از نیک اندیشی کارآفرینان یزدی برای حمایت از کارگران خدوم و سختکوش را ترسیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اعلام کرد: اداره کل راه و شهرسازی، مدیر امور شعب بانک مسکن استان یزد، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان همیاری شهرداری های استان کارگزاران این پروژه در استان هستند و مسئولان در تلاش هستند که از بار مالی ناشی از آورده و اقساط تسهیلات بر متقاضیان بکاهند از اینرو سیاست هایی پیش روی استان قرار گرفته و امید است که اجرای طرح بازار مسکن استان را سامان بخشیده و آرزوی خانه دار شدن جوانان یزدی را به واقعیت تبدیل کند.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha