۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
۳۱۰ اقامتگاه بومگردی در مازندران فعال است| استانداردسازی واحدها
در گفتگو با بازار؛

۳۱۰ اقامتگاه بومگردی در مازندران فعال است| استانداردسازی واحدها

ساری- حسنی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران شمار واحدهای بومگردی روستایی را ۳۱۰ واحد بیان کرد و گفت: قیمت‌ها در این واحدها براساس شاخص‌های مختلف تعیین می‌شود.

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار تفکری نو در گردشگری اظهار داشت: این شعار در واقع یک نوع فعالیت خاص در حوزه گردشگری است زیرا کرونا دوران سختی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در دوران پساکرونا نیازمند تفکری نو در حوزه گردشگری هستیم و باید نقاط ضعف و قوت را بررسی کینم وا بهره گیری از فناوری نوین برای گردشگری استان برنامه داشته داشتیم.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت نخبگان و شرکت های دانش بنیان برای ارتقای وضعیت گردشگری شد و گفت: برای رشد و توسعه گردشگری استان باید از ظرفیت اقامتگاه های بومگردی به عنوان جاذبه نو بهره گیری کنیم.

حسنی یادآور شد: رشد مطلوب و کیفی خدمات دهی در اقامتگاه های بومگردی سبب توسعه اقتصاد روستایی می شود و تاکنون ۳۱۰ اقامتگاه بومگردی در استان فعال شد و چند پرونده نیز در دست مجوز است.

معاون میراث فرهنگی مازندران، تنکابن و سوادکوه را دارای بیشترین اقامتگاه بومگردی ذکر کرد و گفت: گردشگری یک صنعت خدماتی چندوجهی و فرابخشی است و هدایت دهیاران و بخشداران برای توسعه اقامتگاه های بومگردی مسئله بسیار مهم است.

وی درباره تعرفه اقامتگاه ها وقیمت گذاری در آن گفت: در اقامتگاه هایی که استانداردسازی شدند، قیمت ها توسط واحدها و در سایر اقمتگاه ها نرخ ها توسط اداره کل با همکاری تشکل های صنفی مشخص و تعیین می شود.

وی با اظهار این که خانه های مسافر و اقامتگاه های بومگردی از نظر ساختار متفاوت هستند، گفت: اقامتگاه های بومگردی باید دارای ساختار معماری بومی باشند و ترکیبی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

کد خبر: ۱۷۸٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha