۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
کناره گیری کارکنان نظام بهداشت و درمان انگلیس به علت کمبود دستمزدها

کناره گیری کارکنان نظام بهداشت و درمان انگلیس به علت کمبود دستمزدها

بحران گرانی در انگلیس موجب شده است کارکنان نظام بهداشت و درمان این کشور، برای دریافت دستمزد بیش‌تر، شغل خود را تغییر دهند.

به گزارش بازار، به نوشته روزنامه دیلی میرور، سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرده است خروج نیروهای انسانی، کمبود بودجه و نبود جذابیت‌های شغلی موجب شده است هم اکنون ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در این سازمان، خالی بماند.

براساس این گزارش، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، هزار و ۸۹۵ نفر از کارکنان درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی انگلیس، برای دستیابی به درامد بیش تر، استعفا داده اند که معادل ۱۵۷ نفر در هر هفته است.

به نوشته دیلی میرور، در آغاز سال جاری میلادی، هر هفته ۸۹ نفر از کارکنان نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس استعفا می‌دادند که این روند اکنون شتاب گرفته است.

نشریه گاردین هم نوشت: مدیران سازمان بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند بحران گرانی انرژی، سوخت، و مواد غذایی در انگلیس موجب شده است کارکنان این سازمان، به منظور سیر کردن شکم فرزندان خود، به شغل دوم روی آورند و تعدادی از پرستاران، برای این که غذا برای کودکانشان فراهم کنند، خودشان در محیط کار غذا نمی‌خورند.

براساس نظرسنجی از مدیران سازمان‌های بهداشت و درمان انگلیس، دو سوم از این سازمان‌ها گفته اند خروج نیروی انسانی، موجب کمبود آشکار در این سازمان‌ها شده و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را دشوار کرده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha