۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
ایران، چهارراه انرژی جهان

ایران، چهارراه انرژی جهان

پژوهشگر اندیشکده حکمرانی انرژی و منابع ایران گفت: ما به لحاظ ژئوپلوتیکی وضعیتی داریم که می‌توانیم به عنوان چهارراه انرژی بخش ایفا کنیم.

به گزارش بازار معین احمدی در ارتباط با رسانه ملی گفت: ایران بعد از روسیه دومین کشور به لحاظ ذخایر گاز، صاحب منابع گازی در دنیا است و کشورهای قطر، ترکمنستان، عربستان و آمریکا هم دیگر کشورهایی هستند که ذخایر گازی دارند و ایران چهارمین کشور مصرف کننده گاز در جهان به حساب می‌آید.

پژوهشگر حوزه انرژی از اندیشکده حکمرانی انرژی و منابع ایران افزود: از لحاظ تامین انرژی جهان ما بازار نفت رو به صورت یک بازار جهانی داریم و اگر برق هم به عنوان عامل انرژی تبدیل یافته از سوخت‌های فسیلی به حساب بیاوریم که وابسته به خطوط انتقال برق و گاز هستند و با شکل گیری فناوری ال ان جی بازار گاز به سمت بازار جهانی شدن هم پیش می‌رود.

وی در خصوص وضعیت تعامل و تبادل انرژی ایران با دیگر کشورها گفت: ما کشور چین و هند را به عنوان مصرف کننده عمده انرژی داریم و برای کشورهای منطقه از جمله عراق و ترکیه نیز صادرات گاز را داریم.

احمدی افزود: کشور ایران به عنوان کشوری که ذخایر انرژی فسیلی شناخته می‌شود حدود ۱۰ درصد از منابع نفتی جهان رو در اختیار دارد.

وی در خصوص نقاط قوت و ضعف دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم گفت: در برهه‌ای که کشورهای همسایه درخواست انرژی از کشور ما داشتند و به لحاظ توجه اگر دولت کنونی رو بخواهیم ارزیابی کنیم در همین یکسالی که مستقر شدند توجه به کشورهای همسایه در این دولت خیلی بیشتر شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha