۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
هفته آینده الگوی کشت به استانهای کشور ابلاغ می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی:

هفته آینده الگوی کشت به استانهای کشور ابلاغ می‌شود

اصفهان - ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: هفته آینده الگوی کشت به استان های کشور ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم است، اظهار داشت: سعی شده است در این حوزه راهکارهای لازم سنجیده شود تا مشکلی برای هموطنان عزیزمان پیش نیاید.

وی با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه ها در کشور ابراز داشت: اجرای این طرح با تمام مشکلاتی که داشت نتایج خوبی به همراه داشت و باعث شد تا یارانه مصرفی به دست خود مردم برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بحران آب در کشور و جهان ابراز داشت: یکی از راه های جلوگیری از بروز این بحران اصلاح الگوی کشت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه قانون وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به تدوین الگوی کشت و ابلاغ آن کرده است، گفت: هفته آینده الگوی کشت به استان های کشور ابلاغ می شود.

ساداتی نژاد مهمترین پیامد این موضوع را کاهش مصرف آب کشور در بخش کشاورزی دانست و افزود: با اجرا شدن این طرح بهره وری در صنعت کشاورزی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: برای رعایت الگوی کشت در سطح کشور شورایی در سطح هر استان تشکیل می شود تا این موضوع به خوبی در سطح کشور اجرایی شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش شده است تا یارانه کود برای کالاهای اساسی در الگوی کشت پرداخت شود، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس جمهور بخشودگی به کالاهای اساسی تخصیص داده می شود تا فعالان این حوزه بتوانند تولیدات خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha