۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
حمایت دولتی از کسب و کارهای با مشوق‌های بیمه‌ای | راهکاری که به کمک مشاغل می‌آید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حمایت دولتی از کسب و کارهای با مشوق‌های بیمه‌ای | راهکاری که به کمک مشاغل می‌آید

سمنان- همتیان کارشناس اقتصادی با بیان اینکه موافقت دولت با مشوق‌های بیمه‌ای می تواند راهکار مناسبی برای کمک به مشاغل باشد، گفت: مالیات و بیمه دو دغدغه مهم مکاسب در استان سمنان است.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه موافقت دولت با ارائه مشوق‌های بیمه‌ای، از جمله اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از مکاسب است، تاکید کرد: دولت سیزدهم در بیان، اظهارات متفاوتی در زمینه حمایت از مکاسب داشت اما در واقع و در عمل چیزی را شاهد نبودیم اما در تصمیم جدید هیئت دولت شاهد هستیم که یک گام بلند برای حمایت از مشاغل برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در این مصوبه دولت مشوق های مالیاتی و حتی بانکی و تجاری نیز برای حمایت از تولید لحاظ شده است، افزود: بسیاری از کارشناسان و مکاسب اعقاد دارند که مالیات و بیمه دو مقوله پرهزینه و مهم هستند که برطرف کردن دغدغه مشاغل از آنان، اقدام و گامی مثبت در زمینه حمایت های دولتی محسوب می‌شود.

سیاست دو مرحله ای دولت

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه هدف سیاست جدید دولت حفظ و افزایش اشتغال است، تاکید کرد: حفظ وضعیت موجود در تولید و اشتغال و دوم ارتقای آن، از ابتدا سیاست اصلی اقتصادی دولت در قبال مکاسب و تولید بود که خوشبختانه شاهد هستیم که خیلی زود وارد فاز دوم این سیاست شدیم چرا که خیلی از یک سالگی دولت سیزدهم نمی گذرد.

همتیان با اشاره به جلسه هیئت دولت و مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان کرد: دولت باید برای جبران اثرات افزایش دستمزد و افزایش هزینه‌های تولید ناشی از حقوق گمرکی کاری می‌کرد و شاهد هستیم که این اقدام با حمایت از تولید، صورت پذیرفته است.

هدف سیاست جدید دولت حفظ و افزایش اشتغال است

وی با بیان اینکه ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های بیمه‌ای، بانکی و تجاری و مالیاتی نخستین گام در سیاست جدید دولت است، گفت: باید دید که دولت قرار است چطور این سیاست را ایفا و اجرا کند چرا که ما در زمینه داشتن قوانین وضعیت خوبی داریم اما باید دید در اجرا چطور خواهد بود.

مساعدت نسبت به مکاسب

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مساعدت به واحدهای تولیدی هدف دولت از این مصوبات است، بیان کرد: دولت می کوشد تا با تحرک بخشی به بازار کار به نوعی شرایط اقتصادی را کنترل و آثار منفی تورم را خنثی یا کاهش دهد در این راستا باید دید که اجرای قوانین توسط دولت به چه شکل صورت می گیرد تنها می بایست امیدوار باشیم که حمایت ها صرفاً به وام محدود نشود.

همتیان با بیان اینکه تا قبل حمایت های دولتی از تولید و اشتغال صرفا در زمینه تسهیلات بود و برای مثال تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال و تولید را شاهد بودیم که بدون محدودیت به همه داده می شد اما این راهکار نهایی نیست و باید در کنار مسائل مالیاتی، بازار و .... نیز صورت می گرفت که در سیاست جدید دولت این امر را شاهد هستیم، تاکید کرد: باید دید که این مشوق ها چقدر می توانند به کمک مکاسب بیایند.

وی افزود: همین که دولت پا را فراتر گذاشته و بعد از پنج الی شش سال وام دادن بی محدودیت به تولیدگران، به این نتیجه رسیده که صرفاً همه مشکلات در نقدینگی نیست، یک گام مثبت و رو به جلو محسوب می شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha