۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی گلستان فرصتی برای نمایش ابزار و ادوات جدید
رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد؛

نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی گلستان فرصتی برای نمایش ابزار و ادوات جدید

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: در نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی گلستان آخرین تولیدات ادوات و ابزار این بخش به نمایش گذاشته می شود.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نمایشگاه ها آخرین تکنولوژی های ماشین و ادوات کشاورزی کاشت، داشت و برداشت را با مزیت هایش به نمایش می گذارند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: امروزه تکنولوژی های کشاورزی باعث کاهش قیمت تمام شده محصول و در افزایش راندمان محصولات کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه باید همراه کشورهای پیشرفته سطح تکنولوژی ماشین آلات کشاورزی خود را افزایش دهیم، افزود: کشاورزان با دیدن ماشین آلات و ادوات کشاورزی نگاهشان به مراحل تولید محصولات کشاورزی تغییر می کند.

چوپانی در خصوص چالش های کشت پنبه در گلستان گفت: به دلیل اینکه برداشت پنبه با دست انجام می شود سخت است ولی در دنیا از سم برگ ریز استفاده می کنند و برگ ها ریخته می شود و کمباین پنبه را به راحتی برداشت می کند.

چوپانی ادامه داد: در دنیا اشتغال بخش کشاورزی حداکثر ۱۰ درصد است و بیشترین اشتغال در بخش تولید و خدمات است ولی در استان گلستان اشتغال بخش کشاورزی ۴۵ درصد است و این نشان دهنده این موضوع است که کشاورزی در استان ما هنوز به صورت سنتی و با نیروی کار انجام می شود.

وی تصریح کرد: وقتی در کشاورزی از تکنولوژی استفاده می کنیم راندمان تولید بالا رفته و درآمد کشاورز افزایش پیدا می کند و می تواند خدمات مکانیزاسیون خود را افزایش دهد.

چوپانی به توسعه کشت گلخانه ای تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال در کشت گلخانه ای می توان تا ۳۰۰ تن محصول گوجه فرنگی برداشت کرد در حالی که این مقدار در هر هکتار زمین کشاورزی ۴۰ تن است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گلخانه های ما به صورت مدرن نیست تا دما و رطوبت را تنظیم کند، گفت: ابعاد اغلب گلخانه ها هزار متر و دو هزار متر است که همین موضوع اکثر تولیدکنندگان گلخانه را با چالش روبه رو کرده است.

وی با اشاره به پراکندگی نامناسب گلخانه ها در سطح استان، افزود: باید شهرک گلخانه ای در سطح ۲۰۰ هکتار و با امکانات مناسب در کنار هم داشته باشیم تا با تقسیم برنامه کشت بتوانیم محصولات را از این شهرک جمع کرده و امکان صادرات را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه افزود: باید نگرش ها تغییر کند و از کشاورزی نیمه اقتصادی و نیمه معیشتی به سمت کشاورزی مزیتی و اقتصادی حرکت کنیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha