۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
رویدادهای تخصصی کشاورزی گلستان ویترین توانمندی بخش تولید شود
مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار:

رویدادهای تخصصی کشاورزی گلستان ویترین توانمندی بخش تولید شود

گرگان- هاشمی، مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار گفت: رویدادهای کشاورزی گلستان باید ویترین توانمندی های واقعی بخش تولید استان باشد.

سید هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رویدادهای تخصصی حوزه کشاورزی استان باید به فرصتی برای رونق تولید، توسعه و صادرات گلستان و استان های همجوار تبدیل شود اما ایجاد این فرصت نیازمند برنامه مشخصی در سیاستگذاری های اقتصادی استان است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار با اشاره به این که مهرماه امسال، گلستان میزبان حداقل دو نمایشگاه مرتبط با کشاورزی است، افزود: باید بدانیم که نمایشگاه های تخصصی گرچه محلی برای معرفی توانمندی هاست اما بخش مهمی از آن مربوط به ایجاد تعامل بین صاحبان صنایع یا کسب و کار این حوزه است که بستگی به برنامه ریزی های پیرامون نمایشگاه دارد.

او ادامه داد: رویدادهای تخصصی برای تولیدکنندگان به عنوان ابزار موثر در توسعه بازار و صادرات شناخته می شود و با توجه به ظرفیت استان در حوزه سطح زیرکشت و تنوع بالای محصولات کشاورزی و توانمندی در بخش صنعت مرتبط، رویدادهای تخصصی کشاورزی می باید به فرصتی اقتصادی برای تولیدکنندگان در سطح منطقه بدل شود.

هاشمی با اشاره به مناقشات کشورهای اوکراین و روسیه به عنوان دو قطب در کشاورزی دنیا، گفت: تحریم ها و مشکلاتی از این قبیل تأمین بخشی از اقلام کشاورزی و منابع غذایی دنیا و منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در این وضعیت با توجه به تولیدات استان و کشور، بازاریابی مناسب به همراه ارتقای سطح استانداردها و امکان صادرات یا افزایش آن در حوزه کشورهای CIS می تواند ارزش افزوده قابل توجهی برای خانواده بزرگ صنعت کشاورزی استان و کشور ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار به تلاش برای جذب سرمایه گذاری و مشارکت مالی در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: اقتصاد ایران هم اکنون متاثر از پارامترهایی نظیر تغییر اقلیم، تداوم خشکسالی و تحریم است که در این شرایط راهکارهایی مانند کشت گلخانه ای باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به دانش بومی و زمینه مناسب آب و هوایی در استان هایی مانند گلستان کشت گلخانه ای باید به شکلی جدی تر مورد توجه قرار گیرد که در این خصوص هم برگزاری رویدادهای تخصصی در گسترش تعاملات فنی دانش بنیان و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند مؤثر باشد.

هاشمی تصریح کرد: این مهم نیازمند تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی است که می باید در قالب کارگروه مشترکی سیاست های مربوطه را پیش ببرند.

وی افزود: متأسفانه از سنوات گذشته با وجود اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در استان چنین کارگروهی شکل نگرفته و وجود فاصله بین این دو بخش باعث از بین رفتن فرصت ها شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha