۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای فروش آش و حلیم/قیمتها ثابت است
رئیس اتحادیه حلیم، آش و کباب خبر داد:

تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای فروش آش و حلیم/قیمتها ثابت است

رئیس اتحادیه حلیم، آش، کباب و غذاهای سنتی از تعطیلی ۷۰ درصد واحدهای صنفی عرضه کننده این اقلام به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و هراس مردم از ابتلا به این بیماری موجب شده تا ۷۰ درصد از واحدهای صنفی فعال در عرصه تولید و توزیع غذاهای سنتی تعطیل شوند.

وی افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا شایعه ای مبنی براستفاده از پنبه در پخت حلیم منتشر شد و همین امر میزان تقاضا برای خرید این اقلام از واحدهای صنفی را کاهش داد.

رئیس اتحادیه حلیم، آش، کباب و غذاهای سنتی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری با مصرف غذای آماده نیز موجب شد تا میزان فروش در واحدهای صنفی به حداقل برسد و بسیاری از فعالان این صنف به دلیل عدم کسب درآمد و بالا بودن میزان مخارج ورشکسته شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلیم و آش در دمای بالای ۴۰۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند بنابراین امکان ابتلا به بیماری کرونا با مصرف این غذاها ممکن نیست و مصرف کنندگان برای اطمینان خاطر بیشتر می توانند غذاهای خریداری شده را دوباره در منزل گرم کنند.

این فعال صنفی درباره قیمت حلیم و آش گفت: برغم افزایش قیمت مواد اولیه نرخ عرضه انواع آش و حلیم با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم تغییری نکرده است و در ماه مبارک رمضان امسال نیز هر کیلو آش شله قلم کار کیلویی 25 هزار تومان، هر کیلو حلیم 25 هزار تومان، هر کیلو آش بدون گوشت 22 هزار تومان و هر پرس آش و حلیم 12 هزار تومان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه قیمت ظرف و مخلفات جداگانه محاسبه می شود، اظهار کرد: واحدهای صنفی پروانه دار که مجاز به توزیع آش و حلیم هستند با بنرهایی از سوی اتحادیه مشخص شده اند.

کد خبر: ۱۷٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha