۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کاهش هزینه تولید با استفاده از دانش‌بنیان‌ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش هزینه تولید با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

سمنان- هراتی، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: دانش‌بنیان‌ها دارای ویژگی‌های بسیاری هستند اما شاید مهمترین آن‌ها بتواند کاهش هزینه تولید و رفع موانع آن در بخش‌های مختلف باشد.

محسن هراتی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه امسال به نام دانش‌بنیان‌ها نامگذاری شده اما شاهد هستیم که آنطور که باید و شاید اتفاقات مثبتی دست کم در استان سمنان رخ نداده که بتواند در زندگی مردم و اقتصاد استان موثر باشد، بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در استان سمنان می‌توانند کارهای بزرگی کنند که یکی از آنها کاهش موانع تولید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه های استان سمنان هستند که یا با ماشین آلات فرسوده کار می کنند و یا این ماشین‌ها به دلیل خارجی بودن، ارتقا پیدا نمی‌کنند در حالی که دانش‌بنیان‌ها به راحتی می‌توانند این ماشین آلات را ارتقا بدهند، گفت: این یکی از مهمترین کارویژه دانش‌بنیان‌ها در استان محسوب می‌شود.

تاثیر دانش بنیان‌ها در کشاورزی و صنعت

این کارشناس فناوری با بیان اینکه شخصاً اعتقاد دارم بزرگترین و مهمترین کارکرد دانش بنیان ها، کاهش هزینه های تولید است، تاکید کرد: دانش‌بنیان ها به واسطه ایده پردازی‌هایی که دارند و همچنین دانش و شور جوانی، همواره در تلاش هستند که بهترین و نزدیک‌ترین راه را با کمترین هزینه پیدا کنند لذا این بهترین کمکی است که می‌توانند به تولید کنند.

بسیاری از کارخانه های استان سمنان هستند که یا با ماشین آلات فرسوده کار می کنند

هراتی با بیان اینکه برای مثال طی سال های اخیر کشاورزی استان سمنان به دلیل سرمازدگی و خشکسالی نابود شده حال آنکه دانش می تواند در بازه زمانی بسیار کوتاه، راهکارهای کاهش خسارات و در نتیجه کاهش هزینه وارد شده به بهره‌برداران را پیدا کند، افزود: در صنعت و معدن و ... نیز همانطور است و ما می توانیم به خوبی با کمک دانش‌بنیان ها، هزینه‌های تولید را کاهش دهیم تنها باید به دانش‌بنیان ها اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه دانش بنیان ها ماهیتاً شرکت‌های جوانی هستند که در ابتدا با مشکلات مالی و موانع روبرو می‌شوند پس در ذات خود کاهش هزینه دارند و همواره در تلاش هستند که بهترین راه را با کمترین هزینه بیابند که در این زمینه بسیار می‌توانند مفید باشند، ابراز کرد: اگر بتوانیم با استفاده از دانش‌بنیان ها هزینه‌های تولید را کاهش دهیم بزرگترین خدمت را به اقتصاد استان سمنان صورت داده‌ایم کما اینکه بسیاری کارخانه‌ها هستند که همین حالا مشکلات فناوری دارند و اگر رفع شود قطعاً تولیدشان افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha