پیش بینی رشد  ۳.۵ درصدی ارزش بازار جهانی تراکتور تا ۲۰۲۷| جایگاه ویژه هند در بازار جهانی تراکتور
بازار جهانی تراکتور به کدام سمت و سو می رود؟

پیش بینی رشد ۳.۵ درصدی ارزش بازار جهانی تراکتور تا ۲۰۲۷| جایگاه ویژه هند در بازار جهانی تراکتور

در حالی که به گفته انجمن سازندگان جهانی تجهیزات، در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بخش تراکتور سازی هند رکورد فروش را زده است، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۷ ارزش بازار جهانی تراکتور ۳.۵ درصد رشد داشته باشد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در طول چند دهه گذشته، کشاورزی به یک بخش بسیار متنوع و پیچیده با واحدهای عملیاتی از مزارع کوچک و مبتنی بر معیشت تا مزارع بزرگ شرکتی در سطح جهانی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش و به گفته فائو با افزایش جمعیت، ناامنی غذایی و سوء تغذیه، چالش های جدی در سطح جهانی به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه ایجاد کرده است. این در شرایطی است که بر اساس الگوی نرخ رشد فعلی پیش بینی می شود که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۱۰میلیارد نفر برسد. این در حالی است که علاوه بر محرک های رشد کشاورزی، اجتماعی و اقتصادی مکانیزاسیون، عوامل کلان اقتصادی و ذاتی مانند جمعیت و تقاضای رو به رشد، شهرنشینی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی مانند تراکتور، بهبود جریان اعتبارات کشاورزی، مهاجرت نیروی کار و کمبودها نیز ضرورت پذیرش را ایجاب می کند.

با توجه به اهمیت رشد صادرات محصولات و تجهیزات کشاورزی همچون تراکتور در مباحث مربوط به تامین امنیت غذایی جهانی به عنوان یک عامل اساسی، کارشناسان و تحلیلگران بررسی وضعیت بازار تراکتور را اینگونه تحلیل کرده اند که در بحث تولید و عرضه تراکتورهای کشاورزی در حالی که ارزش بازار جهانی تراکتور در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۵۵.۵ میلیارد دلار بوده پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۳.۵ درصد رشد کند.

دینامیک بازار جهانی تراکتور

صنعت تراکتور کاملاً به صنعت کشاورزی وابسته است و عواملی مانند اقتصاد، آب و هوای نامناسب، هزینه‌ های نهاده‌ های کشاورزی و قیمت‌ های پایین‌ تر کالا به شدت تحت تأثیر COVID-۱۹ قرار گرفته که مستقیماً صنعت تراکتور را تحت تأثیر قرار داده است. از سوی دیگر به گفته کارشناسان جهانی، قیمت بالای گازوئیل در هند در حال حاضر هزینه بهره برداری کشاورزانی را که با مسائل مالی مختلف دیگری دست و پنجه نرم می کنند، افزایش داده است و این یک ریسک مهم برای بازار است چرا که هند با تولید بیش از ۸۹۹ هزار دستگاه در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱، بزرگترین بازار تراکتور در جهان است.

از سوی دیگر در بحث تولید و فروش انواع کشاورزی بر اساس آنچه مرکز تحلیلی statista ارائه داده است، در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ میزان فروش جهانی تراکتورهای مزرعه ای بیش از ۲ میلیون دستگاه اعلام شده است.

از سوی دیگر در سال ۲۰۲۲ هند و چین در مجموع ۱.۳۶ میلیون دستگاه تراکتور به بازارهای جهانی فروخته اند و پیش بینی می شود این دو کشور برتر بالاترین نرخ رشد ۸ و ۷ درصدی را از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ به ثبت برسانند. بنا بر این گزارش دولت هند در زمینه توسعه روستایی و مکانیزاسیون مزارع اقدامات ابتکاری مانند افزایش دستمزد روستایی و کمبود نیروی کار مزرعه انجام داد که احتمالاً حجم استفاده از تراکتور را در دراز مدت در هند افزایش می دهد.

دولت هند همچنین با کاهش مالیات بر مواد اولیه و اصلاح لایحه کشاورزان به طور غیرمستقیم تقاضای تراکتورها را افزایش داد و به منابع بیشتری دسترسی پیدا کرد و تراکتور سازی را مستقیماً تقویت کرد تا شیوع ویروس کرونا را کاهش دهد. به این ترتیب به گفته تحلیلگران با توجه به اقدامات انجام شده توسط دولت هند، بخش تراکتورسازی این کشور در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ رکورد فروش را رقم زده است. از سوی دیگر داده های آماری انجمن سازندگان جهانی تجهیزات حاکی از این است که مجموع فروش تراکتورهای داخلی هند در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۲ به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسیده که حدود ۳۹ درصد بیشتر از فروش تراکتور داخلی در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ است.

همچنین بر اساس گزارش انجمن سازندگان جهانی تجهیزات (AEM) در حوزه آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تقاضا برای تراکتورهای با اسب بخار بالا افزایشی خواهد بود. همچنین این انجمن می گوید: فروش واحدهای تراکتورها و کمباین های کشاورزی در ایالات متحده و کانادا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha