۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
رسالت تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی در تامین امنیت غذایی| بازار ۲۳۸میلیارد دلاری  ماشین آلات تا ۲۰۳۳
بازار بررسی می کند؛

رسالت تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی در تامین امنیت غذایی| بازار ۲۳۸میلیارد دلاری ماشین آلات تا ۲۰۳۳

در حالیکه سازمان ملل میگوید برای حفظ جمعیت پیش‌ بینی‌ شده تا ۲۰۵۰، تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی باید رسالت خود را انجام دهند بازاری ۲۳۸ میلیارد دلاری برای ادوات کشاورزی تا ده سال آینده برآورد شده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: در سال ۲۰۲۲، جمعیت جهان به ۸ میلیارد نفر رسید این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ این آمار ۷ میلیارد نفر بود است. به این ترتیب در حالی که تعداد افراد روی کره زمین در چند دهه گذشته افزایش چشمگیر یافته است، عرضه مواد غذایی در حال حاضر ناکافی است.

مرگ سالانه ۲۵۰۰۰ نفر از گرسنگی در جهان

در واقع طبق گزارش سازمان ملل، هر سال ۲۵۰۰۰ نفر از گرسنگی می میرند. این در شرایطی است که به گفته کارشناسان، برخی از روش های کشاورزی به حیات وحش آسیب می رساند، آب را آلوده می کند و کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ناخوشی بیشتر افراد می شود. لذا طبق گزارشات سازمان ملل برای حفظ رشد جمعیت انسانی پیش‌ بینی‌ شده، تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی باید در سال های پیش رو دستگاه های و تجهیزات کشاورزی متناسب با تامین نیاز غذایی این جمعیت را تولید کنند و این شرایط فرصت خوبی برای تولید کننده های تجهیزات کشاورزی است تا هرچه بیشتر از این بازار سهم داشته باشند.

برآورد می شود تا سال ۲۰۳۳ ارزش بازار جهانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی از ۲۳۸ میلیارد دلار عبور کند

این در شرایطی است که طبق داده های مجموعه آماری-تحلیلی Fact.MR برآورد می شود ارزش بازار جهانی ادوات کشاورزی در یک دوره ده ساله یعنی از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ شدتی چشمگیر داشته باشد و تا پایان سال ۲۰۳۳ به بیش از ۲۳۸ میلیارد دلار برسد.

رسالت تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی در تامین امنیت غذایی| بازار ۲۳۸میلیارد دلاری  ماشین آلات تا ۲۰۳۳

در حالی روی نقش تاثیر گذار تولید کننده های تجهیزات کشاورزی در تامین امنیت غذایی و وظیفه ای که طی ۵۰سال آینده دارند تاکید می شود که شرکت «جان دیر» در حال حاضر برترین تولید کننده تجهیزات کشاورزی است. در واقع مدیران این شرکت که در سال ۱۸۳۷ در ایالات متحده تاسیس شده است می گویند پاسخ به مشکلات کشاورزی مدرن جزو اهداف آنها است. با این وجود آنها معتقدند که بسیاری از چالش های جهان از جمله «زیرساخت های رو به وخامت، تغییرات آب و هوایی، نابرابری اجتماعی و غیره» را نمی توان تنها با تجهیزات کشاورزی حل کرد لذا بایستی فراتر از امروز فکر کنیم. به این معنا که ضمن توسعه آموزش در مناطق و محله های کوچک بایستی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را در ۱۰نسل آینده توسعه بدهیم تا جهان نجات یابد.

شرکت JBC سومین تولید کننده برتر ماشین آلات کشاورزی

بر اساس این گزارش در بحث تولید تجهیزات کشاورزی شرکت های دیگری نیز نامدار هستند که برخی نیز به صورت تخصصی تنها یک یا چند بخش از حوزه کشاورزی را پوشش می دهند. به عبارت دیگر شرکت «JBC» اگرچه سومین تولید کننده بزرگ ماشین آلات ساختمانی در جهان و بزرگترین شرکت مهندسی و تولید خصوصی در بریتانیا است، اما در حوزه کشاورزی نیز دومین تولید کننده برتر محسوب می شود.

به طوری که در بیش از ۱۵۰ کشور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی ساخت این شرکت عرضه می کند با این وجود غالبا کشاورزان این شرکت را به نام تراکتور زرد می شناسند. نکته جالب توجه اینکه به عنوان بخشی از استراتژی پایداری زیست محیطی جهانی خود، JCB در حال یافتن راه حل های نوآورانه برای نیازهای مشتریان خود و مدیریت دقیق منابعی است که به تجهیزات خود می رود. به طوری که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازها گلخانه ای در محدوده یک و دو و همچنین کاهش ۷۵ درصدی ضایعات بسته بندی یکبار مصرفی را رقم بزند و همچنین خطر جنگل زدایی را در زنجیره تامین خود به صفر برساند.

شرکت AGCO ؛ رهبر جهانی در تولید راه حل های هوشمند برای کشاورزی پایدار

بر اساس این گزارش در شرایطی که الزامات کشاورزی به سرعت در حال تغییر است و نیاز به اقلام کشاورزی با کیفیت بالا همچنان ضروری است شرکت KHUN با ۱۹۰ سال تجربه خود در تولید تجهیزات کشاورزی، به عنوان سومین تولید کننده برتر ادوات و تجهیزات کشاورزی، اقلام روزمره ای را که برای کار آنها ضروری است به جامعه جهانی کشاورزان ارائه می دهد. عمده تولیدات این شرکت در حوزه ماشین آلات مربوط به بذر است.

شرکت GEA با ساخت روبات های شیردوش، فرآیندهای خودکار، دیجیتالی‌ سازی و راه‌ حل ‌های هوشمند برای تولید شیر پایدار به کشاورزان و دامداران کمک می کند تا پایداری تولید داشته باشند

بر اساس این گزارش در خصوص تامین امنیت غذایی جهان اگرچه تولید دانه های غله ای و به تبع تجهیزات و ماشین آلات مربوط به کاشت، داشت و برداشت این محصولات حائز اهمیت ویژه ای است اما در راستای تامین نیاز غذایی جهان نمی توان از نقش حیاتی محصولات لبنی غافل شد. بنابراین یکی از شرکت های برتر سازنده ماشین آلات کشاورزی شرکت « GEA » که در سال ۱۸۸۱ در آلمان تاسیس شده است از کشاورزان و دامداران به طور خاص با روبات ‌های شیردوش، فرآیندهای خودکار، دیجیتالی‌ سازی و راه‌ حل ‌های هوشمند برای تولید شیر پایدار پشتیبانی می‌ کند.

رسالت تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی در تامین امنیت غذایی| بازار ۲۳۸میلیارد دلاری  ماشین آلات تا ۲۰۳۳

از سوی دیگر در بحث افزایش بهره وری و کاهش ضایعات کشاورزی در راستای تامین غذای مورد نیاز در سطح جهانی استفاده از تجهیزات و ماشین آلاتی همچون تراکتور و کمباین حیاتی است. در این میان شرکت «AGCO » به عنوان یک رهبر جهانی در تولید راه حل های هوشمند برای کشاورزی پایدار، طیف وسیعی از تراکتورها، کمباین، ابزار کاشت و خاکورزی، ذخیره سازی غلات و سیستم های تولید پروتئین را به کشاورزان ارائه می دهد. به این ترتیب این شرکت نیز مصمم است از جمعیت رو به رشد جهان با کشاورزی موثرتر حمایت کند و در راستای تحقق این امر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در کارخانه‌ های چینی خود سرمایه‌ گذاری کرده است.

از سوی دیگر نام شرکت TTQ در بین تولید کننده های برتر تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در حالی دیده می شود که این شرکت در حقیقت تجهیزاتی را برای صنعت کشاورزی ارائه می دهد که جدید یا استفاده شده است، و همچنین گزینه ای برای استخدام طیف وسیعی از قطعات با کیفیت ارائه می دهد. به این معنا که از اصلی ترین ویژگی ها و برتری های تولیدات این شرکت استرالیایی استفاده از فولاد با عیار بالا است که نه تنها استحکام ماشین آلات را تضمین می کند بلکه در پایداری و دوام بیشتر تجهیزات کشاورزی نقش حیاتی دارد.

گفتنی است ایران اگرچه در حوزه تولید تراکتور نتوانسته است رضایت کشاورزان را از نظر کیفی و همچنین قیمتی جلب کند که به گفته کارشناسان به دلیل انحصاری بودن تولید تراکتور در کشور است، اما در حوزه تولید تجهیزات و ادوات کشاورزی کوچک توانسته است گام های موثرتری بردارد. به طوری که بخشی از تولیدات این بخش راهی بازارهای صادراتی هم می شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha