۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کود پاییزه در ۱۲۷ کارگزاری گلستان توزیع می‌شود
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کود پاییزه در ۱۲۷ کارگزاری گلستان توزیع می‌شود

گرگان- ضیایی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در گلستان ۱۲۷ کارگزاری کشاورزی برای توزیع کود زراعت پاییزه آماده فعالیت است.

سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در گلستان ۱۲۷ کارگزاری کشاورزی برای توزیع کود زراعت پاییزه آماده فعالیت است، اظهار کرد: اکنون در انبارهای استان بیش از ۲۵ هزار تن کود کشاورزی موجود است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، افزود: برای کشت‌ پاییزه محصولاتی نظیر کلزا، گندم و جو که به مساحت بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان است، به یک‌صد و ۲۲ هزار تُن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای شامل فسفاته، پتاسته و ازته نیاز است.

ضیایی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تُن کود مورد نیاز وارد استان می شود و بهره‌برداران از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی ضمن بیان این نکته که گلستان در تولید ۱۶ محصول، رتبه‌های اول تا چهارم کشور را دارد، بیان کرد: حدود پنج درصد از نیاز کود کشور توسط استان گلستان تامین می شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: این منطقه سالانه با تولید حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات زراعی و باغی تأمین می‌کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha