۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
بازار کشورهای حوزه خلیج فارس فرصتی برای صادرات گُل
فیلم استان‌ها؛

بازار کشورهای حوزه خلیج فارس فرصتی برای صادرات گُل

اردبیل- خاکپور، تولیدکننده گل رز گفت: اگر تولیدکنندگان گل، حمایتی از سوی دولت داشته باشند می توانند بازار کشورهای حوزه خلیج فارس را در دست بگیرند.

امید خاکپور تولیدکننده گل رز در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به فعال سازی گلخانه ۱۰ هزار مترمربعی در محلات گفت: تولیدات ما علاوه بر فروش در داخل کشور به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه رزهای تولیدی برای اینکه از خطر شکسته شدن در امان بماند در سلفون پیچیده می شود گفت: تولیدات «رز شاخه بریده» در داخل کشور توان رقابت با تولیدات کشورهای اروپایی را دارد اما کیفیت «رزهای گلدانی» تولیدی در کشورهای اروپایی باتوجه به شرایط آب و هوایی، تاحدودی بهتر از تولیدات داخلی است.

تولیدکننده گل رز با اشاره به اینکه گل تولیدی اگر با کیفیت باشد همیشه مشتری دارد گفت: متاسفانه گران شدن نهاده ها، هزینه های نیروی کار و گلدان ها شرایط را برای تولیدکنندگان این محصول سخت کرده است.

خاکپور با بیان اینکه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس فرصتی مناسب برای صادرات گُل است گفت: اگر تولیدکنندگان گل، حمایتی از سوی دولت داشته باشند می توانند بازار کشورهای حوزه خلیج فارس را در دست بگیرند.

وی اظهار کرد: صادرات گل ارزش افزوده بسیار زیادی برای کشور دارد.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha