۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
توسعه گردشگری مذهبی از اولویت‌های مهم کشور است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

توسعه گردشگری مذهبی از اولویت‌های مهم کشور است

اصفهان - ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه گردشگری مذهبی یکی از اولویتهای مهم کشور است که در این راستا برای فراهم‌سازی زیرساختها تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار عزت الله ضرغامی عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به دو شهرستان نطنز و کاشان با اشاره به بازدیدهای انجام شده، اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم این دو شهرستان در بخش گردشگری مذهبی است.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی و زیارتی و توسعه آن یکی از اولویت های مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، ابراز داشت: این موضوع علاوه بر رونق اقتصادی باعث اشتغال زایی و بهبود وضعیت معیشت خانواده ها می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت آقا علی عباس(ع) یکی از ظرفیت های مهم توسعه گردشگری مذهبی در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز است، تصریح کرد: سالانه بیش‌ از پنج میلیون زائر به این مکان مقدس سفر می کنند که این موضوع باعث شده است این شهر یکی از شهرهای زیارتی مهم ایران باشد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های گردشگری موجود در دو شهرستان کاشان و نطنز استفاده کرد، خاطرنشان کرد: این فرصت ها را باید به گردشگران داخلی و خارجی شناساند که رسانه ها نقش مهمی در این امر دارند.

ضرغامی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در زمینه اسکان زائران در آستان مقدس آقا علی عباس(ع) گفت: با رایزنی های انجام شده با اوقاف و اجرایی شدن طرح توسعه این حرم امیدواریم به زودی شاهد رفع این موضوع هم باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی طبقه دوم این آستان افزود: به علت پایدارسازی سازه طبقه دوم این آستان تعطیل شده است که وزارت میراث فرهنگی برای این موضوع کمک می کند تا به زودی مورد استفاده مردم قرار گیرد.

اهمیت همکاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اهمیت همکاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری خاطرنشان کرد: این بخش در توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی کشور هم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و وزارت میراث فرهنگی هم از این موضوع استقبال می کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha