۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۸
ناتوانی متقاضیان در پرداخت «سهم آورده» مهم‌ترین چالش طرح ملی مسکن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ناتوانی متقاضیان در پرداخت «سهم آورده» مهم‌ترین چالش طرح ملی مسکن

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: واریز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال توسط متقاضیان به عنوان سهم آورده مشتری، مهم ترین چالش طرح نهضت ملی مسکن بوده که باید تعدیل شود.

علی محمدچوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قانون‌ جهش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، مصوب و در حال اجرا است که البته دارای اشکالاتی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: میزان سهم آورده اولیه مشتریان، نحوه واگذاری، چگونگی بازپرداخت اقساط و بالا بودن ارقام قسط از جمله مشکلات طرح نهضت ملی مسکن است که باید برای آن چاره جویی شود.

وی گفت: اگر دولت سیزدهم می خواهد که به شعار تولید یک میلیون مسکن برای جوانان و افراد بدون مسکن جامه عمل بپوشاند باید چالش های نهضت ملی مسکن را برطرف کند.

چوپانی ادامه داد: برای بسیاری از دهک های کم برخوردار جامعه و حتی متوسط امکان مبلغ ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت یا سهم آورده اولیه میسر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: با اعمال اصلاحات در طرح نهضت ملی مسکن، دولت می‌تواند به تعهد تولید یک میلیون مسکن در سال عمل کند و با این اقدام به رفاه اجتماعی خانواده‌ها کمک زیادی خواهد شد.

گفتنی است در استان گلستان ۷۰ هزار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام‌ کرده که فقط حدود سه هزار نفر موفق به واریز سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی شده اند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha