۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
حمله هکرها به دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در استرالیا

حمله هکرها به دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در استرالیا

غول مخابراتی اپتیوس استرالیا به دلیل نفوذ گسترده سایبری، حذف شدن داده‌های به سرقت رفته این شرکت و پرداخت یک میلیون دلار باج به هکرها، از سوی دولت این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش بازار، غول مخابراتی اپتیوس استرالیا روز سه‌شنبه به دلیل نفوذ گسترده سایبری از طرف یک حساب آنلاین ناشناس که گمان می‌رود متعلق به هکرها بوده و حذف شدن داده‌های به سرقت رفته این شرکت و پرداخت یک میلیون دلار باج به هکرها، از سوی دولت این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

اپتیوس که متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور و دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در استرالیا است، هفته گذشته اعلام کرد که داده‌ها بیش از ۱۰ میلیون مشتری این شرکت از جمله آدرس منزل، گواهینامه رانندگی و شماره گذرنامه آ نها، در جریان یکی از بزرگ‌ترین موارد سرقت داده در استرالیا، به خطر افتاده است.

کارشناسان معتقدند که گروه هکری اپتیوسدیتا عامل این حمله سایبری است که تهدید کرده بود روزانه اطلاعات ۱۰ هزار نفر از مشتریان این شرکت را منتشر خواهد کرد، مگر اینکه یک میلیون دلار ارز دیجیتال به این گروه پرداخت شود. با این حال، روز سه‌شنبه، دارندگان حساب هک کننده اعلام کرد که به علت ازدیاد موارد هک شده، همه اطلاعات بدست آمده را حذف نموند و از دریافت باج صرف نظر کرده اند و از بابت اینکه اطلاعات بیش از ۱۰ هزار مشتری این شرکت را منتشر شده، عذرخواهی میکنند.

کلر اونیل، وزیر امنیت سایبری استرالیا، با اشاره به طرح‌های بیمه سلامتی در این کشور، گفت که به شدت نگران گزارش‌هایی است که اطلاعات شخصی ناشی از نقض داده‌های اپتیوس، از جمله شماره‌های مربوط به خدمات بیمه پزشکی افراد، در حال حاضر به صورت رایگان و برای باج خواهی، ارائه می‌شوند.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha