۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
برگزاری جلسه مقدماتی امضای تفاهمنامه ساخت مسکن با بانک عامل
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

برگزاری جلسه مقدماتی امضای تفاهمنامه ساخت مسکن با بانک عامل

جلسه مقدماتی برای امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن پروژه‌های نهضت ملی بین بانک عامل و شرکت عمران شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مقدماتی برای امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن پروژه‌های نهضت ملی، با تأکید بر اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها مهمترین عامل تحقق اهداف در حوزه ساخت مسکن در سطح کشور است، گفت: بدون شک احساس رسالت اجتماعی به صورت فردی و اراده جمعی مدیران در این حوزه بسیار تأثیرگذار بوده و در این مسیر تعیین کننده خواهد بود.

جعفری در این خصوص ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعلی محسوب شده که وزارت راه و شهرسازی نیز به جد قصد دارد تا زمینه اجرایی شدن آن را برنامه‌ریزی و فراهم کند؛ در این راستا بانک مرکزی نیز سهم هر بانک را برای ارائه تسهیلات در تحقق هرچه سریعتر این طرح اعلام و ابلاغ کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: از آنجایی‌که تمامی بانک‌ها شرکت‌های ساختمانی مخصوص به خود را داشته و می‌توانند از این فرصت برای ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری استفاده کنند ما نیز آمادگی خود را برای تبادل تفاهم‌نامه با این شرکت‌ها به عنوان پیمانکار ساخت مسکن طرح نهضت ملی اعلام کرده و می‌توانیم بر اساس پراکندگی جغرافیایی در سطح کشور اراضی لازم برای ساخت و ساز و متقاضیان را به بخش مربوطه معرفی کینم.

جعفری با تأکید بر اینکه در این مسیر مدیریت متقاضیان و تسهیلات و عملیات اجرایی تماما بر عهده سازنده خواهد بود، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید این آمادگی را دارد که در صورت تبادل تفاهم‌نامه طی چند روز کاری اراضی آماه برای آغاز فرآیند اجرایی را به شرکت سازنده معرفی کند.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که ارائه مسکن با کیفیت با حداقل قیمت به اقشار ضعیف جامعه از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود، گفت: صنعتی‌سازی از پارامترهای مهم دیگری در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود که سازنده می‌تواند با برخورداری از آن به مدیریت هزینه‌های وارد شده نیز بپردازد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، وی در پایان تاکید کرد: بانک و شرکت ساختمانی زیرمجموعه آن می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر ساخت مسکن، اجرای طرح‌های آماده‌سازی، سرانه‌های شهری و یا حتی شهرک را نیز به عنوان سرمایه‌گذاری برعهده گرفته و قرارداد جداگانه ای برای آن‌ها با شرکت امضا کنند.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha