۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
۵۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان سمنان انجام شد
در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱؛

۵۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان سمنان انجام شد

سمنان- تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان انجام شده است.

علی تشنه‌دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع استان سمنان بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۳۹۵ مجوز صنعتی در استان سمنان صادر شده که نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری این واحدها پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، ابراز کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها بیش از هفت هزار اشتغال را در استان سمنان ایجاد خواهد کرد.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه ۳۱۷ مجوز تاسیس صنعتی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در این استان صادر شده است، ابراز کرد: یکی از مزیت‌های ویژه ایجاد سرمایه‌گذاری صنعتی، اشتغال ویژه‌ای است که به استان هدیه می‌دهد و از این بابت حمایت‌های خوبی از تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی، انجام می‌شود.

تشنه دل با بیان اینکه طی پنج ماهه نخست سال جاری ۷۸ واحد صنعتی در استان سمنان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند، تاکید داشت: از ابتدای سال بیش از ۹۰۰ نفر در زمینه صنایع استان سمنان مشغول به کار شده اند.

در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۳۹۵ مجوز صنعتی در استان سمنان صادر شده است

وی میزان سرمایه‌گذاری ۷۸ واحد صنعتی که پروانه بهره برداری دریافت کرده را ۹۵۰ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: مجموعاً ۵۶ هزار نفر در استان سمنان در بخش اقتصاد اشتغال دارند و این نشان می دهد که صنعت چقدر توانسته نقش ویژه ای در استان داشته باشد.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه صدور پروانه بهره‌برداری موجب اشتغال و تولید می‌شود و لذا از این بابت حمایت خوبی صورت می‌گیرد، بیان داشت: کاهش بروکراسی و تسهیلات بانکی رونق تولید از جمله حمایت‌های دولتی است.

تشنه دل با بیان اینکه در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که نیمه شهریورماه سال جاری برگزار شد، تسهیلات خوبی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است، گفت: ۱۲۰ واحد تولیدی تا نیمه شهریورماه در استان سمنان وام بانکی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این واحد ها توانستند ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک های عامل دریافت کنند، گفت: ۶۷ واحد صنعتی توانستند در سال جاری تسهیلات رونق تولید را دریافت کنند. این تسهیلات همچنین با هدف رفع موانع تولید اعطا می‌شود.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه واحدهای صنعتی در سال‌جاری توانسته اند ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند، گفت: تسهیلات اشتغال خوبی را نیز برای استان به دنبال داشته است.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha