۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
لزوم جامع دیدن برنامه هفتم توسعه
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

لزوم جامع دیدن برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با بخشی نگاه کردن به برنامه های توسعه آسیب می بینیم، گفت: ما باید برنامه هفتم توسعه را جامع ببینیم.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی با اشاره به ابلاغ سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری گفت: یکی از موارد مهم در سیاست بحث تولید است که ما باید به گونه ای عمل کنیم که تولید در کشور افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال زا است لذا باید در راستای توقیت تولید گام برداریم و این تولید اشتغال آفرین، ارزش افزوده بالا و دانش بنیان باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم به برنامه هفتم توسعه بخشی نگاه کنیم، مطمئنا خسارت می بینیم. بر فرض مثال اگر بخواهیم حوزه نیرو را از حوزه کشاورزی جدا کنیم و کشاورزی را از اقتصاد جدا ببینیم و اقتصاد را از صنعت و بازرگانی جدا کنیم، قطعا تصمیمات ما کارساز نیست.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در برنامه هفتم به افق مورد نظر برسیم مطمئنا باید این برنامه را جامع ببینیم. مشکل ما این است که برنامه ها را بخشی نگاه کردیم. بر فرض مثال گفته ایم در حوزه کشاورزی این مقدار پیشرفت کنیم ولی اینکه چه نهادها و دستگاه هایی به کمک بخش کشاورزی بیایند را ترسیم نکرده ایم. اگر بخشی نگری را کنار بگذاریم و جامع نگاه کنیم و وزارتخانه های مختلف را پای کار بیاوریم، مطمئنا به اهداف مورد نظر در برنامه می رسیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تحقق صددرصدی احکام برنامه ششم توسعه گفت: شاید برخی احکام را اجرایی کرده ایم اما در بسیاری از موارد آن گونه که باید و شاید خوب عمل نکردیم. ما از یک طرف برنامه را واقع بینانه ننوشتیم و از یک طرف نیز کاری نکردیم که این برنامه کمی شود.

وی تاکید کرد: ما باید برنامه را به گونه ای بنویسیم که بعد از اینکه برنامه یک سال و دو سال و سه سال جلو رفت هر دولتی آمد آن را کمی سازی کند، بر فرض مثال بگویند اگر دو سال از برنامه گذشته است ما ۱۰ درصد پیشرفت داشته ایم.

عباسی گفت: در بحث کشاورزی باید به این سمت برویم که ۹۰ درصد خودکفایی داشته باشیم. باید خودکفایی واقعی را مد نظر قرار دهیم، بر فرض مثال ما در بحث تولید مرغ خودکفا هستیم اما آیا در بحث نهاده ها نیز خودکفا هستیم. ما ۸۰ درصد نهاده های دامی مرغ و طیور را از بیرون وارد می کنیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha