۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
دسترس پذیری شبکه ICT صنعت برق به بالای ۹۹ درصد رسید

دسترس پذیری شبکه ICT صنعت برق به بالای ۹۹ درصد رسید

معاون مخابرات و پشتیبانی فنی شرکت مدیریت شبکه برق ایران از ارتقای قابلیت اطمینان و دسترسی شبکه ICT صنعت برق به بالای ۹۹.۹۹۵ خبر داد.

به گزارش بازار، با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت برق و انجام اقدامات اصلاحی در شبکه‌های مخابرات و فن‌آوری اطلاعات در سال گذشته دسترس‌پذیری شبکه به بالای ۹۹ درصد رسید.

بر این اساس، با توجه به اقدامات اصلاحی انجام شده قطعی شبکه به حداقل زمان و معادل شبکه‌های تجاری دنیا رسیده و کمترین قطعی را در شبکه ارتباطی صنعت برق شاهد بودیم که این امر به راهبری و کنترل شبکه بیشترین کمک را کرده و منجر به عبور موفق از پیک بار شدیم.

این گزارش می‌افزاید، با تنظیماتی که برروی تجهیزات کل شبکه صنعت برق مخابراتی و فناوری اطلاعات انجام شد، سیگنال‌های مانیتورینگ برای یک مرکز ارسال می‌شود و در آن مرکز به شکل ۷ در ۲۴ کل عملکرد تجهیزات مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد که در صورت خرابی در این تجهیزات به صورت برخط در هر ساعت شبانه روز به ادمین‌ها اطلاع‌رسانی شده و براساس درجه حساسیت خطا، برای رفع آن خطا اقدام می‌شود.

براین اساس، اتفاق مثبت دیگر این است که تمامی تجهیزات به صورت دوره‌ای بازرسی و کنترل می‌شوند که این امر موجب شده اگر تجهیزاتی درآستانه خرابی باشند با کنترلی که انجام می‌شود رفع نقص صورت گیرد و این امر تاثیر بسیاری در جلوگیری از قطعی شبکه مخابراتی صنعت برق دارد.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha