کارگاه آموزشی بررسی حقوقی چالش‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شد
به همت معاونت مجامع و شوراهای اتاق ایران؛

کارگاه آموزشی بررسی حقوقی چالش‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شد

معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شورا های اتاق ایران در راستای تحولات پیش روی برجام کارگاه آموزشی با موضوع بررسی حقوقی چالش‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران برگزار کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، معاونت کمیسیون‌ها، مجامع و شورا های اتاق ایران با همکاری اتحادیه شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی و نوآوران گسترش راه ابریشم و در راستای تحولات پیش روی برجام کارگاه آموزشی با موضوع «بررسی حقوقی چالش‌های قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران» برگزار کرد. این کارگاه با حضور بکی مانش (Dr.Baki Maneche ) مشاور کنسولی فرانسه در ایران و جین چارلز ( Dr.Jean Charles Albitre) وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای پاریس و بوداپست به صورت حضوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا چاغروند معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران به اهمیت برگزاری چنین کارگاهی با توجه به چالش‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه، انتقال دانش و فناوری و مسائل مربوط به تنگناهای ارزی، ثبات اقتصادی و کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران، اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد چنین جلساتی بتواند به تمرین در راستای کاهش ریسک های تجاری ما در جامعه بین المللی کمک کند.

در ادامه جین چارلز وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای پاریس و بوداپست، گفت: باید در قرارداد سرمایه گذاری زمان تحریم، مسائلی همچون فورس ماژورها و حل اختلاف و مباحث مربوط به داوری را مدنظر داشته باشیم. امنیت حقوقی، پیش بینی های مسائل حقوقی و مالیاتی، انعطاف پذیری در تدوین قراردادها و اعتماد و رازداری و درک مشترک به مسائل فی مابین از جمله مسائلی بودند که او درباره آنها صحبت کرد.

بکی مانش مشاور کنسولی فرانسه در ایران نیز به اهمیت داوری بین المللی اشاره کرد که در قراردادهای بین المللی و در حین حل اختلاف از آن کمک گرفته تا دچار مشکل چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور نشویم.

او تاکید کرد: موضوع مهم دیگر نقشه راه است که باید حین نگارش قراردادها مد نظر قرار گیرد. باید تمام نکات مهم قرارداد از ابتدا تا انتها نوشته و در اختیار دو طرف قرار گیرد.

او همچنین درباره پوسته خارجی قراردادها یعنی چارچوب و ظاهر قرارداد و پوسته داخلی که همان محتوا، مواد قانونی و بندهای آن است توضیحاتی ارائه کرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha