۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
شرکت های ملی حفاری ایران قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرد
به منظور توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر؛

شرکت های ملی حفاری ایران قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرد

اهواز ـ به منظور اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون، شرکت ملی حفاری ایران و خدمات مهندسی پژواک انرژی قرارداد کاری به ارزش ۶۰ میلیون دلار امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران این قرارداد به امضای مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران رسید. 

 در چارچوب این قرارداد همکاری که به صورت IPC است و نخستین قرارداد توسعه مخازن هیدروکربوری محسوب می شود که در سال جهش تولید میان شرکت های ایرانی مبادله می شود؛ شرکت ملی حفاری علاوه بر حفر چاه های توسعه ای تحت قرارداد، نسبت به ارائه خدمات جانبی یک‌پارچه تعریف شده در زمینه اجرای پروژه اقدام می کند. 

در آیین امضای این قرارداد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی حفاری در صنعت نفت ایران، یاد آور شد: شرکت ملی حفاری در حفاری چاه های اکتشافی در میادین مختلف کشور از جمله میدان های سپهر و جفیر نقش محوری داشته و اطلاعات مخزنی و تجربه کار در این میدان ها را دارد. 

 سید عبدالله موسوی افزود: این شرکت به منظور ورود به این پروژه دو دستگاه حفاری سنگین و روز آمد ۹۳ و ۹۴ فتح را برای شروع عملیات اجرایی در نظر گرفته و تجهیزات لازم در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی و نیروهای مجرب به منظور انجام کاری ماندگار در نظر گرفته شده است تا با همکاری و تعامل مطلوب با شرکت پژواک انرژی براساس جدول زمانبندی کار دنبال شود. 

موسوی با بیان اینکه در شرایط شتاب بخشی به اجرای پروژه در صورت نیاز تعداد دکل ها و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی مهندسی افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: ملی حفاری هم اکنون در حال مذاکره با گروه گسترش انرژی پاسارگاد است تا افزون بر این پروژه در حفاری و تکمیل ۱۰ حلقه چاه دیگر در این میادین مشارکت کند. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت همزمان با این پروژه، با شرکت های طرف قرارداد دولتی و بخش خصوصی در طرح موسوم به توسعه ۲۸ مخزن نیز مشارکت فعال دارد و در این ارتباط ۱۵ دستگاه حفاری و بخش قابل توجهی از توان عملیاتی در بخش ارائه خدمات فنی و مهندسی خود را به کارگیری می کند. 

کد خبر: ۱۷٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha