۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
بهبود وضعیت پوند/دلار با افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس
تحلیل بازار فارکس؛

بهبود وضعیت پوند/دلار با افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس

جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) پس از آن که بانک مرکزی انگلیس با افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی منجر به حیرت سرمایه گذاران بازار فارکس شد، حمایت خوبی پیدا کرد.

به گزارش بازار، جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD) پس از آن که بانک مرکزی انگلیس با افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی منجر به حیرت سرمایه گذاران بازار فارکس شد، حمایت خوبی پیدا کرد.

هرچند پیش از برگزاری جلسه بانک مرکزی انگلیس برخی شواهد حاکی از احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی بود، اما نهایتا این مواضع تعدیل شده و ۰.۵۰ درصد به تصویب رسید.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی انگلیس برای ماه نوامبر نیز اقدام به افزایش ۰.۵۰ درصد نرخ بهره بانکی نماید. اما با توجه به شرایط فعلی اقتصاد بریتانیا، چندان نمی توان روی این موضوع حساب کرد.

پیش بینی نرخ پوند/دلار

بهبود وضعیت پوند/دلار با افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس

علیرغم افت زیر سطح گسترش فیبوناچی ۲۷% از بالاترین قیمت در ۲۶ آگوست تا پایین ترین نوسان ۵ سپتامبر در نقطه ۱.۱۳۳۲۳، جهش روزانه به حفظ نرخ این جفت ارز در محور قیمت ۱.۱۱۷۶۵ کمک کرده است.

هرگونه تلاش دیگری برای شکست موفقیت آمیز مقاومت ۱.۱۳۳۲۳، نقطه مهم ۱.۱۴۵۳۸ را به عنوان مقاومت بعدی پیش روی این جفت ارز قرار خواهد داد. اگر گاوها این مقاومت را از میان بردارند، ۱.۱۶۵۶۶ به هدف بعدی تبدیل می شود (کف نرخ ۲۹ آگوست). نقاط ۱.۱۸۰۶۱ و ۱.۱۹۰۱۴ نیز مقاومت های اضافی هستند که در صورت ادامه افزایش نرخ این جفت در دسترس قرار می گیرند.

از طرف دیگر، شکسته شدن حمایت ۱.۱۱۷۶۵ بار دیگر بازار را در اختیار خرس ها قرار خواهد داد که در این صورت، می توان منتظر ادامه روند ریزشی گذشته برای نرخ پوند/دلار بود.

کد خبر: ۱۷۶٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha