۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
غفلت از سرمایه های سبز در خراسان جنوبی|توریسم کشاورزی تقویت شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

غفلت از سرمایه های سبز در خراسان جنوبی|توریسم کشاورزی تقویت شود

بیرجند- جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به ناشناخته بودن بسیاری از محصولات کشاورزی استان، گفت: نیاز است توریسم کشاورزی تقویت و ظرفیت های بخش کشاورزی به خوبی معرفی شود.

علی جعفری در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی بیان کرد: این استان دارای ظرفیت های بالقوه ای در زمینه محصولاتی اعم از پسته، اناز، زرشک، زعفران، گل نرگس و غیره داشته که توجه به آن ها نقش بسزایی در رونق اقتصاد استان دارد.

وی با اشاره به ناشناخته بودن بسیاری از مزیت های کشاورزی استان، اظهار کرد: در راستای شناساندن زرشک به دنیا، جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در پنج شهرستان استان در شهرستان قاینات، زیرکوه، بیرجند، درمیان و سربیشه که سرآمد در تولید زرشک بوده، اجرایی می شود.

جعفری با تاکید بر اینکه باید توریسم کشاورزی در استان تقویت شود، گفت: اقتصاد توریسم کشاورزی از موضوعات مورد توجه در برگزاری جشنواره زرشک بوده چراکه که با وجود بهترین باغات و ناب ترین صحنه های بخش کشاورزی استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بازار برای زرشک مشخص تا به معیشت مردم در اقتصاد زرشک کمک شود، افزود: همچنین نیاز است دیگر محصولات کشاورزی در حوزه برند سازی و فرآوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha