۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
ادامه ریزش نفت در بازارهای جهانی| آیا کاهش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد؟
تحلیل بازار نفت؛

ادامه ریزش نفت در بازارهای جهانی| آیا کاهش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد؟

قیمت نفت خام برنت طی چند هفته گذشته با توجه به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی در یک روند نزولی قوی قرار داشته و روز چهارشنبه به ۹۰.۶ دلار رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت طی چند هفته گذشته با توجه به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. قیمت هر بشکه نفت برنت روز چهارشنبه روی ۹۰.۶ دلار معامله شد که کمترین میزان از ۱۸ فوریه سال جاری به حساب می آید. قیمت فعلی همچنین نسبت به بالاترین سطح خود در سال جاری بیش از ۳۶ درصد سقوط کرده است.

قیمت نفت خام در چند هفته گذشته تحت فشار قوی قرار گرفته و نگرانی ها در مورد قدرتمندتر شدن دلار و رکود جهانی دو عامل اصلی این ریزش محسوب می شوند. شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح در بیش از ۲۰ سال اخیر رسیده و باید توجه داشت که از نظر تاریخی، قیمت نفت خام با دلار آمریکا رابطه معکوس دارد.

لذا نفت خام برنت نیز در بحبوحه نگرانی های ایجاد شده در مورد تقاضای جهانی برای طلای سیاه کاهش یافته و اکثر تحلیلگران انتظار دارند رکود اقتصادی سنگین طی ماه های آینده رخ دهد.

همچنین، ترس از رکود اقتصادی با افزایش نگرانی ها در مورد ادامه سرسختانه افزایش نرخ بهره بانکی به بحران فعلی نفت دامن زده است.


پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ادامه ریزش نفت در بازارهای جهانی| آیا کاهش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد؟

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت طی چند ماه گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. نمودار قیمت در این دوره یک کانال نزولی تشکیل داد که به رنگ آبی نشان داده شده است. در حال حاضر، قیمت به زیر سطح حمایت مهم ۹۷.۷۲ دلار رسیده که پایین ترین سطح ۱۶ مارس بود. قیمت نفت همچنین به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه سقوط کرده است.

بنابراین، قیمت نفت خام احتمالاً به کاهش خود ادامه خواهد داد و فروشندگان حمایت کلیدی بعدی را در نقطه ۸۵ دلار هدف قرار می دهند. حرکت به بالای سطح مقاومت کلیدی در ۹۷ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۷۶٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha