۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
ساخت خودروی برقی با قطعات تولید داخل
مدیرعامل جتکو خبر داد

ساخت خودروی برقی با قطعات تولید داخل

اسماعیل پور، مدیرعامل جتکو گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیانی تمام قطعات خودروی برقی تارا غیر از سلول باتری، داخلی سازی شد.

به گزارش بازار، داوود اسماعیل‌پور مدیرعامل شرکت جتکو در مراسم رونمایی از خودروی تمام برقی تارا گفت: با استفاده از ۱۵ شرکت دانش بنیانی و گروه مرکزی ۴۰ نخبه دانشگاهی، توانستیم زنجیره قطعات خودروی برقی را تکمیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سه دستگاه خودروی برقی با بودجه ۴۵ میلیارد تومانی طراحی و ساخته ایم، اما اگر تیراژ تولید به ۵ هزار دستگاه در طول یک سال برسد، شرکت‌ها به سودهی ۳۰ درصد می‌رسند و تولید مقرون به صرفه است.

رضایی منش معاون تحقیقات طراحی و تکوین ایران خودرو با اشاره به تولید ساخت ۵ بدنه تارا برقی گفت: ساخت بدنه و طراحی پلتفرم برقی از سوی شرکت ایران خودرو بوده است.

وی با اشاره به گلایه مشتریان از نبود تولید انبوه خودروهای برقی رونمایی شده در سال‌های گذشته افزود: تا کنون خودروهای برقی فقط در حد رونمایی بوده و قابلیت تولید انبوه نداشتند، اما در این پروژه مشترک، تولید انبوه در دستورکار قرار گرفته و تا مرحله صنعتی سازی و ساخت، ایران خودرو پیگیر است.

رضایی منش با اشاره به مراحل ساخت تارا برقی گفت: این خودرو از طریق مهندسی معکوس موتور تسلا انجام گرفته و مراحل تست و آزمونش را در اسپانیا و آلمان می‌گذراند.

کد خبر: ۱۷۶٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha