۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
محدودیت در ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی | امسال تراز بانک کشاورزی گلستان منفی بود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

محدودیت در ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی | امسال تراز بانک کشاورزی گلستان منفی بود

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: متاسفانه امسال به دلیل تراز منفی منابع داخلی، بانک کشاورزی استان با محدودیت در حوزه ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی مواجه بود.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش روز افزون قیمت نهاده‌ها، تعرفه ماشین آلات کشاورزی نیز به مراتب افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی در مرکز استان، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی و کشاورزان به جدیدترین ادوات کشاورزی وسایل مورد نیاز این حوزه است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه می تواند یک انتقال دانش و تجربه ای بین کشاورز و تولید کننده باشد چرا که برای تولید کننده‌ها این فرصت را ایجاد می شود تا تولیدات خود را به نمایش بگذارند و از طرفی کشاورزان نیز با تکنولوژی روز آشنا شوند.

برزعلی افزود: با توجه به نوسانات ارز در سال‌های اخیر بخشی از قطعات و ماشین آلات کشاورزی به خصوص ادوات خارجی افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

وی با بیان این نکته در گذشته ردیف اعتباری برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در قالب تخصیص تسهیلات وجود داشت، اضافه کرد: ولی متاسفانه امسال به دلیل تراز منفی منابع داخلی، بانک کشاورزی با محدودیت در حوزه ارائه تسهیلات ادوات کشاورزی مواجه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در شش ماه اول سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی ما جذب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد اعتبارات ابلاغی استان جذب شده، افزود: به علت منفی شدن تراز شعب بانک کشاورزی گلستان، کشاورزها نتوانستند از این تسهیلات به خوبی بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: در وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن در استان، پیگیر استفاده از منابع اعتباری نظیر تسهیلات در بخش جهش تولید و سایر منابعی که در اختیار استان قرار می گیرد، هستیم تا این خلا ایجاد شده را جبران کنیم.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha