۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
ساخت مراکز تجاری مشترک در تهران و کازان لازم است
معاون اول رئیس جمهور:

ساخت مراکز تجاری مشترک در تهران و کازان لازم است

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک میان تهران و کازان در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر، امروز سه‌شنبه در دیدار «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان، گفت: ایران و تاتارستان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه مناسبات برخوردار هستند و می‌توانند سطح روابط خود را در زمینه‌های تجاری، صنعتی، انرژی، علمی و فرهنگی ارتقا دهند.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین با اشاره به روابط صمیمانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و روسیه تصریح کرد: تهران و مسکو برنامه‌های مشترکی برای توسعه همکاری‌ها در بخش حمل و نقل تدوین کرده‌اند که تاتارستان نیز می‌تواند همکاری مشترکی در این حوزه با ایران داشته باشد.

مخبر، ساخت مراکز تجاری مشترک در ایران و تاتارستان را گامی برای تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو طرف برشمرد و گفت: با احداث این مراکز، بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های بخش خصوصی، بیش از پیش فراهم می‌شود.

رستم مینیخانوف نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای امروز خود از شرکت مپنا و ایران خودرو اظهار داشت: علاقه‌مند هستیم از دانش و توانمندی ایران در زمینه‌های مختلف، استفاده و همکاری‌های مشترکی را آغاز کنیم.

رئیس جمهور تاتارستان بر اهمیت رفع مسائل بانکی و فراهم شدن بسترهای لازم برای تأمین مالی طرح‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مانند کشت و صنعت و صنایع غذایی تأکید کرد و گفت: تاتارستان علاقه‌مند است از توانمندی و ظرفیت بخش خصوصی ایران در زمینه فرآوری مواد غذایی و کشت و صنعت، استفاده کند.

مینیخانوف، همچنین خواستار تبادل استاد و دانشجو میان ایران و تاتارستان شد و از آمادگی کازان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی با کشورمان خبر داد.

کد خبر: ۱۷۶٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha