۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
پرداخت به داروخانه‌ها براساس اسناد الکترونیک

پرداخت به داروخانه‌ها براساس اسناد الکترونیک

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را نیازمند ارسال اسناد به صورت الکترونیک دانست.

به گزارش بازار، محمدمهدی ناصحی گفت: حدود ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار به تدریج در فهرست بیمه‌ای قرار می‌گیرد و ضرورت دارد داروخانه‌ها اسناد را در مهلت مقرر به صورت الکترونیک ارسال کنند.

وی افزود: پرداختی مابه التفاوت ارز دارو و سهم سازمان در دو ماه گذشته بلافاصله انجام شده است و با توجه به منابع موجود بلافاصله پس از پایان شهریور ماه نیز مطالبات داروخانه‌ها در سراسر کشور پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: همه مطالبات پرداخت شده و هم‌اکنون منتظر اسناد هستیم، هر سندی که از بیمارستان دولتی، خصوصی و یا مراکز سرپایی ارسال شود؛ پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ همکاری سازمان برنامه تاکنون قابل قبول بود و تخصیص‌ها به موقع انجام شده است.

ناصحی گفت: حتی برای مطالبات شهریور بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نیز ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به سازمان اختصاص یافته است که در صورت ارسال اسناد مطالبات پرداخت می‌شود.

وی افزود: اسناد سرپایی به صورت الکترنیکی ارسال می‌شود، اما اسناد بستری به شکل الکترونیک آفلاین است؛ لذا پس از جمع بندی پرداختی‌ها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه برای مرداد سازمان بیمه سلامت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دربخش سرپایی در مجموع سهم سازمان و سهم ما به التفاوت ارزی را پرداخت کرده است، گفت: در بخش بستری دارویی نیز همین میزان هزینه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در ماه وجود دارد که در مجموع می‌توان گفت بیمه سلامت هزار میلیارد تومان با این داروهای تحت پوشش و ما به التفاوت ارز در کشور پرداخت می‌کند، یعنی سهم بیمه سلامت تاکنون منهای ملزومات و تجهیزات پزشکی ماهانه حدود هزار میلیارد تومان است.

ناصحی افزود: برای کاهش مشکلات مردم در بحث پوشش بیمه‌ای داروها، معاونت درمان وزارت بهداشت باید تعاریف و شیوه نامه‌های مربوط را تدوین کند و طبق این شیوه نامه‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت قواعدی جاری می‌شود، از این رو مشکلات را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون از ۳ هزار و ۹۰۰ قلم دارو در فارماکوپه حدود ۲ هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه است که داروهای ضروری و پرتکرار است، از این رو حدود ۴۰۰ قلم داروی ضروری و پرتکرار دیگر نیز به تدریج تا پایان امسال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha