۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
روند کند جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور| نرخ منفی سرمایه گذاری نسبت به استهلاک در ۳ سال گذشته
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

روند کند جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور| نرخ منفی سرمایه گذاری نسبت به استهلاک در ۳ سال گذشته

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عدد و فرآیندهای موجود در سرمایه گذاری خارجی پایین و کند است که انشالله به مرور سرعت خوبی به خود بگیرد.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود پیرو سرمایه گذاری خارجی در کشور بیان کرد: در حال حاضر نرخ سرمایه گذاری نسبت به استهلاک مان به مدت سه سال است که منفی است و این امری نامطلوب است.

وی تاکید کرد: در این شرایط تجهیزاتی که کم کم از بین می رود اعم از مجموعه کارخانجات و سایر موارد به نسبت مواردی که ساخته می شود، کمتر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای رفع این مشکلات نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی داریم بیان کرد: هم سرمایه گذاری داخلی و هم سرمایه گذاری خارجی باید رخ دهد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در حوزه نفت، گاز، برق و آب نیاز به سرمایه گذاری داریم. علاوه بر این موارد و در حوزه پایین دست، نیاز به سرمایه گذاری در حوزه معدن و اکتشافات ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ظرفیت هایی دولت در این بخش محدود است، تصریح کرد: ما در این شرایط باید به سمت دو ظرفیت حرکت کنیم یک؛ بخش خصوصی و دوم ؛ بخش خارجی. بنا به مشکلاتی که در بخش تحریم ها وجود داشته، ما باید انرژی و پتانسیل خود را بیشتر صرف بخش خصوصی خودمان کنیم.

وی ادامه داد: از این رو اخیرا یک تفاهم نامه ای امضا شد که شرکت های بزرگ کشور بیایند و در حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت مشترک سرمایه گذاری کنند و این موارد مسیرهای خوبی است و باید طی شود، با این حال نباید از سرمایه گذاری خارجی هم غافل ماند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: عدد و فرآیندهای موجود در سرمایه گذاری خارجی پایین و کند است که انشالله به مرور سرعت خوبی به خود بگیرد.

طاهری در ادامه در زمینه میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور از ابتدای سال تاکنون، بیان کرد: به تحقق در آمدهای مالیاتی نزدیک شده ایم. درآمدهای مالیاتی از جمله مواردی است که در سال سپری شده خوب پیش رفته است.

کد خبر: ۱۷۶٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      0 0
      با فشار مالیاتی نمی توان به توسعه رسید اگر فکری به حال رشد اقتصادی بر پایه مراودات تجاری با دنیا نکنیم مردم زیر فشار مالیاتی له می‌شوند و رکود بر تولید ظرف چند سال کشور را در فقر مطلق قرار می دهد آنوقت مالیات ستانی هم ناممکن خواهد شد.