۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
اختراع موتور جت توربو فن هیبریدی سوختی - الکتریکی| کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

اختراع موتور جت توربو فن هیبریدی سوختی - الکتریکی| کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی

شاهرود- عربعامری مخترع و مبتکر شاهرودی گفت: اختراع موتور توربوفن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی با مزیت دوری از سوخت های فسیلی و کاهش هزینه های اقتصادی، از نظر داوران ژنو لایق مدال طلا شناخته شد.

مسعود عربعامری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه موتورهای توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی برای نخستین بار در کشور اختراع شده است، تاکید کرد: این موتور مزیت های اقتصادی بالایی دارد که از جمله آن هزینه کمتر و دوری از سوخت های فسیلی است.

وی با بیان اینکه هدف از این اختراع افزایش راندمان موتورهای توربینی در شرایط مختلف و ذخیره انرژی به شکل انرژی الکتریکی و ذخیره هیدروژن است، افزود: با توجه به محدودیت سوخت های فسیلی و آلودگی حاصل از آنها در این اختراع روشی برای استفاده از سوخت های مختلف و بهینه کردن آنها ارائه شده است که این موضوع وجود سیستم جرقه زن ولتاژ بالا را در این سیستم توجیه می کند.

مزیت های موتور هیبرید

مخترع موتور توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی - الکتریکی ادامه داد: این دستگاه از دو موتور توربو فن معکوس و الکتروموتورمولدها، گیربکس فن، هیدروپمپ، جک های هیدرولیکی با امکان کنترل مکاترونیکی طول که برای تنظیم پره های مثلثی برای هدایت میزان هوای تولیدی فن به کار می رود، سنسور سنجش تعداد و زاویه دوران شفت‌ها نسبت به یکدیگر، باطری های هیبرید، دریچه کنترل مکانیکی ورود هوای باطری و ... قطعات و نازل های سوخت و شمعهای مولد جرقه و سیستم جرقه زن ولتاژ بالای ضد نویز تشکیل شده است.

عربعامری با بیان اینکه این موتور مزایای زیادی نسبت به انواع دیگر موتورهای جت در تولید نیروی تراست دارد، بیان کرد: در این اختراع با متقارن نمودن موتور سوختی و افزودن موتور ژنراتور الکتریکی تغییر یافته دوقلو، میزان لرزش موتور و همچنین زمان رسیدن به حداکثر قدرت پیشران به کمترین مقدار خود رسیده است همچنین بهره‌مندی از تنوع در استفاده از سوخت ها از جمله هیدروژن می تواند تولید حداقل آلایندگی نسبت به نیروی تولیدی خروجی را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه موارد استفاده این موتور جت در صنایع هوایی و خودرو های سوپر اسپرت و قایق های تندرو و رباتهای پروازی است. همچنین با تغییر ابعاد مولد برق می توان از آن به عنوان ژنراتور خانگی یا ژنراتور نیمه صنعتی و صنعتی با راندمان بالا با سایز کوچک استفاده کرد، گفت: موارد استفاده از این موتور در صنایع هوایی و صنعت حمل و نقل مانند خودروهای خاص، کشتی ها و قطارها است که به دلیل استفاده همزمان از نیروی محوری و نیروی تراست می تواند راندمان مناسبی را در اختیار قرار دهد.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      3 0
      احسنت به این نابغه شاهرودی