۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
شرط ارائه سند مسیر دریافت وام مسکن روستایی را مسدود کرده است
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

شرط ارائه سند مسیر دریافت وام مسکن روستایی را مسدود کرده است

گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، گفت: شرط ارائه سند مسکن برای دریافت وام عملا مسیر اعطای تسهیلات مسکن روستایی را برای اغلب روستائیان مسدود کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی، در خصوص عدم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان، گفت: علیرغم گذشت قریب یک سال از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، تصویب نامه هیئت وزیران در هفتم شهریور امسال شرایط دریافت این تسهیلات را مشخص کرد اما از جمله شرایط پرداخت این وام را ارائه سند مسکن روستایی به بانک بر شمرده است. این در حالی است که اکثر مساکن روستایی فاقد سند هستند و این شرط در وام های اعطایی سال های پیش وجود نداشته و این شرط جدید عملا دریافت این وام را برای روستائیان دشوار بلکه ناممکن کرده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش وام مسکن روستایی برای هر طبقه ۱۰۰ میلیون تومان بود و با شرایط مناسب در اختیار روستائیان قرار می گرفت، ادامه داد: با این حال دولت سیزدهم با اعلام نهضت ملی مسکن و دو برابر کردن میزان وام مساکن روستایی امیدی در مردم ایجاد کرد اما با گذاشتن شرط ارائه سند مسکن برای دریافت وام عملا مسیر اعطای وام را برای اغلب روستائیان مسدود کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: این مساله مورد اعتراض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است اما با توجه به آنکه در تصویب نامه هیئت وزیران این شرط تصویب گردیده، ریاست جمهوری باید دستور لغو و اصلاح آن را صادر نمایند.

گودرزی خاطرنشان کرد: در بررسی های میدانی نمایندگان از روستاها اغلب روستائیان اضافه کردن این شرط را باعث نا امیدی از دریافت وام مسکن روستایی دانسته اند و لازم است این مشکل هرچه زودتر و با نظر به سپری شدن بخش عمده فصل مناسب ساخت و سازها رفع شود.

کد خبر: ۱۷۶٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      5 0
      چرا از این شاخه به اون شاخه میپرین یک کلام بگین از وام خبری نیست چرا مردمو سرکار گذاشتین
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      2 0
      قانونگذارخودش بهترمیدونه اکثریت سندندارن فقط‌سنگ انداختن جلو پای مردمه عوص اینکه حمایت کننن هرروزی بهونه میارن والاب خدا این وام پیرمون کرد
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 0
      فقط مردم سر کارت...یک فکری به حال زوج های جوان که خانه ندارند بکنید گناه دارن
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 0
      خدایی زور بعد اسال اینجوری میگید